Örtük program uygulaması olarak öğretimsel okul sokağı uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, son yıllarda okullarda sıkça rastladığımız öğretimsel okul sokağı uygulamasının yabancı dil öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Örtük program kapsamında yer alan öğretimsel okul sokağı uygulamasını hazırlayan, düzenleyen ve öğrencilerine bu konuda rehberlik eden yabancı dil öğretmenlerinin bu konudaki görüşlerinin alınması bu uygulama konusunda farkındalık oluşturacağı düşünülmektedir. Genel amaçlar doğrultusunda on yabancı dil öğretmeni ile gerçekleştirilen nitel görüşmeler neticesinde elde edilen bulgular ile öğretimsel okul sokağı uygulaması değerlendirilmiştir. Bu araştırma nitel bir araştırma olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular incelendiğinde araştırmaya katılan tüm yabancı dil öğretmenleri öğretimsel okul sokağı uygulamasının Örtük program kapsamında öğrencilerin yabancı dil öğrenimine katkı sağladığı, yabancı dil derslerine yönelik motivasyonlarını artırdığı, yabancı dil derslerindeki öğrenci akademik başarısına katkı sağladığı ve yabancı dil ders sürecini olumlu etkilediğini ifade etmişlerdir. Ayrıca yabancı dil öğretmenleri bu uygulama ile yabancı dil öğretimini ders dışına aktardıklarını, öğrencilerin birbirleri ile olan etkileşiminin arttığını, farkında olmadan hedef dile yönelik bilgi ve beceri kazandıklarını ve resmi öğretim programında yer alan kazanımlara ulaşılmasında kolaylık sağlandığını belirtmişlerdir. Yabancı dil öğretmenleri bunlara ek olarak öğretimsel okul sokağı uygulamasını hazırlarken öğrencilerinden, okul idaresinden ve öğrenci velilerinden hem destek hem de olumlu tepkiler aldıklarını, öğrencilerin ilgi, istek, seviye ve ihtiyaçlarına yönelik resmi programdaki kazanımlar ile örtüşen, öğrencileri motive eden hazır ve el yapımı materyaller ve öğrenci çalışmalarını kullandıklarını ve öğretimsel okul sokağı uygulamasında yer alan materyal ve çalışmaları genelde her ünite sonunda güncellediklerini ve bu süreçte zaman, maddiyat ve programlama gibi sorunlarla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. The aim of this study is to evaluate the instructional school street application, which is within the scope of the hidden curriculum, which we have frequently encountered in schools in recent years, according to the views of foreign language teachers. It is thought that taking the opinions of foreign language teachers who prepare and organize the instructional school street application and guide their students on this subject will create awareness about this practice. instructional school street application was evaluated with the findings obtained as a result of qualitative interviews conducted with ten foreign language teachers in line with general purposes. This research is a qualitative research and a semi-structured interview form developed by the researcher was used as a data collection tool. When the findings obtained from the interviews were examined, all the foreign language teachers participating in the study stated that the instructional school street application contributed to the foreign language learning of students within the scope of the hidden curriculum, increased their motivation for foreign language lessons, contributed to the academic success of students in foreign language lessons and positively affected the foreign language course process. In addition, foreign language teachers stated that with this application, they transferred foreign language teaching outside the classroom, the interaction of students with each other increased, they unwittingly gained knowledge and skills for the target language, and it was facilitated to reach the gains in the official curriculum. In addition to these, foreign language teachers have received both support and positive responses from their students, the school administration and students 'parents while preparing the instructional school street application, ready-made and hand-made materials that motivate students and that coincide with the acquisitions in the official program for students' interests, wishes, levels and needs They stated that they used student studies and generally updated the materials and studies in the instructional school street application at the end of each unit and encountered problems such as time, materiality and programming in this process.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qv43zvZuXWfXXExYJqBA5GALQLs_iu64dF5r2wPPAq8phttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6548
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]