SQ3R akıcı okuma stratejisinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları, problem çözme becerileri ve fen tutumlarına etkisi
Özet
Bu çalışmada SQ3R (Survey-Question-Read-Recite-Review) akıcı okuma stratejisinin 4.sınıf fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin; akademik başarıları, fen tutumları ve problem çözme becerileri üzerinde etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma, ön test- son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ili, Akpınar ilçesinin 4.sınıf öğrencileri arasından uygun örnekleme ile seçilen 2 şubedeki öğrenciler oluşturmuştur. Bir deney ve bir kontrol grubunda yürütülen çalışma 10 hafta sürmüştür. Uygulama sürecinde fen bilgisi derslerinde deney grubunda SQ3R akıcı okuma stratejisi uygulanmış, kontrol grubunda ise dersler mevcut programın öngördüğü planlara göre yürütülmüştür. Verilerin elde edilmesinde araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ölçme aracı ve öğrencilere SQ3R akıcı okuma stratejisini uygulamak üzere düzenlenmiş 8 adet okuma metni kullanılmıştır. Ölçme aracı ve metinlerin geliştirilmesi sürecinde problemi tanımlama, taslak form oluşturma, uzman görüşü alma, ön uygulama formu oluşturma ve uygulamanın gerçekleştirilmesi aşamaları izlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin kişisel bilgilerini almak ve sosyo-ekonomik düzeylerini belirlemek için kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine "Başarı Testi", "Fen'e Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Problem Çözme Becerileri Ölçeği" de ön test ve son test olarak uygulanmıştır.Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre öğrencilerin SQ3R akıcı okuma tekniği fen ve teknoloji dersinde deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları sontest puanları kıyaslandığında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Yani SQ3R tekniğinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi akademik başarıları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca; SQ3R tekniğinin deney ve kontrol gruplarında öğrencilerin fen tutumlarına yönelik sontest puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunamamıştır. Fakat deney grubu öğrencilerinin sontest puanlarında bir miktar artış gözlenmiştir. Araştırmanın diğer bir değişkeni olan problem çözme becerilerinde ise deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları kıyaslandığında iki gruptaki öğrenciler arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Yine; eğitim uygulaması öncesinde ve sonrasında gerçekleştirilen ölçümler göstermiştir ki, öğrencilerin fen dersi başarıları, fene yönelik tutumları ve problem çözme becerileri kontrol ve deney grubunda, öğrencilerin cinsiyeti, ailelerinin gelir durumu ve babalarının mesleklerine göre istatistiksel olarak farklılaşmamıştır. Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuduğunu Anlama, Akıcı Okuma, SQ3R Akıcı Okuma Stratejisi, Fen Tutum ve Problem Çözme. In this study It is tried to be indicated whether SQ3R fluency reading strategy has an effect upon students' academic success, attitude towards science and problem solving skills in Science and Technology lesson or not. The research was designed in the model of pre-test post-test control grouped. The sample of the research involves 4th grade students having been chosen among the students in two different classes in Akpınar in Kırşehir. The study was applied on an experimental group and a control group for ten weeks.During the application SQ3R fluency reading strategy was applied in the experimental group in Science classes and in the control group lessons were carried out according to the plans provided by the available program .The research was designed in the model of pre-test post-test control grouped. The sample of the research involves 4th grade students having been chosen among the students in two different classes in Akpınar in Kırşehir. The study was applied on an experimental group and a control group for ten weeks.During the application SQ3R fluency reading strategy was applied in the experimental group in Science classes and in the control group lessons were carried out according to the plans provided by the available program . According to the data obtained as the result of the study when students' academic success both in experimental and control group was compared with post-test points ,a meaningful difference was found in favour of experimental group in science and technology lesson with the technique of SQ3R . In other words, It is detected that the technique of SQ3R is effective on students' academic success. Also,When Students' post test results of their attitude towards Science was compared both in experimental and control group, a meaningful difference could not be found in favour of experimental group in SQ3R technique. However , a little increase was observed in post-test results of students. Being another parameter of the research ,in problem solving skills when the students' post-test results were compared both in experimental and control group any meaningful diffference could not be obtained between two groups. Once again , measurements both before and after the education application shows that the students' success in science lesson , their attitudes towards science and problem solving skills in the control and experimental group does not change statistically according to the students' gender, their parents' income statue and their fathers' profession . Key Words: Reading, Understanding what you read, Reading fluency, SQ3R Fluency reading strategy.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US6dIsS2Ezk4pTZE1PWu4ELf_kSgrMsU8FFFnRWHIqb_qhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6710
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]