Türkiye'de yerel seçimler ve iletişim stratejileri: 2019 İstanbul seçimleri örneği
Özet
Sosyal bilim dallarından olan "siyaset" ve "iletişim" insanı ve onun toplumla olan ilişkilerini düzenleme ortak amacına sahiptir. İki ayrı disiplin olan siyaset ve iletişimin bir arada kullanımı şüphesiz ki bu amaca ulaşmada daha etkilidir. 1950'den günümüze kadar yapılan yerel seçimlerde kullanılan siyasal iletişim araçları partilerin halka ulaşmalarına yardım etmiş ve onları kendilerine bağlamıştır. Siyasal iletişimin Türk siyasetinde kullanımının boyutlarını ve etkilerini incelemek amaçlı yapılan bu çalışmada konunun literatürde ele alınış şekillerini görmek amaçlı literatür taraması yapılarak 2019 İstanbul Seçimlerinde siyasal iletişimin kullanımını irdelemek amaçlı nitel araştırma teknikleri ve veri karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Cumhur İttifakı'nın İstanbul belediye başkan adayı Binali Yıldırım'ın ve Millet İttifakı İstanbul belediye başkan adayı Ekrem İmamoğlu'nun seçim kampanyalarının başından itibaren izledikleri seçim stratejileri ve siyasal iletişimi kullanma yöntemleri ve bunların etkileri incelenmiştir. Adayların resmi sosyal medya profilleri incelenmiş yaptıkları paylaşımlar ve bu paylaşımların aldığı etkileşimler değerlendirilmiştir. Türkiye'de Twitter platformu kullanıcılarının yaş ortalamaları dikkate alındığında daha çok genç nüfusun etkin bir şekilde bu platformu kullanıyor olması ve sosyal medya paylaşım platformları arasında sıklıkla kullanılan platformlar sırasında Twitter'ın üçüncü sırada yer alması nedeniyle adayların daha çok bu platform üzerindeki paylaşımları mercek altına alınmıştır. Yapılan araştırmada adaylar tarafından paylaşılan twitler ve bu twitlerin aldığı etkileşimler değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerin sonucunda adayların siyasal iletişim aracı olarak sosyal medyayı kullanmalarının özellikle ilk defa oy kullanacak genç nüfus üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. "Politics" and "communication", which are among the social sciences, have a common goal of organizing people and their relations with society. The combination of two separate disciplines, politics and communication, is undoubtedly more effective in achieving this goal. The political communication tools used in the local elections from 1950 to the present have helped the parties reach the people and connected them to them. In this study, which was conducted to examine the dimensions and effects of the use of political communication in Turkish politics, the literature was scanned to see the way the subject was handled in the literature, and qualitative research techniques and data comparison techniques were used to examine the use of political communication in the 2019 Istanbul Elections. The election strategies followed by the People's Alliance's Istanbul mayoral candidate Binali Yıldırım and the Nation's Alliance Istanbul mayor candidate Ekrem İmamoğlu since the beginning of their election campaigns, and the methods of using political communication and their effects have been examined. The official social media profiles of the candidates were examined and the posts they made and the interactions they received were evaluated. Considering the average age of Twitter platform users in Turkey, the young population is actively using this platform and Twitter is in the third place among the platforms used frequently among the social media sharing platforms, so the shares of the candidates on this platform are mostly under scrutiny. In the research, the tweets shared by the candidates and the interactions these tweets received were evaluated. As a result of the evaluations made, it has been concluded that the candidates' use of social media as a political communication tool is particularly effective on the young population who will vote for the first time.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAorEJ2FfTXCvLUyBDvntpSdjrZ6wJ3gMhnOSXIh0bkXOhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6834
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]