Yazar "Çalışkan, Nihat" için listeleme
-
Aile içi iletişim ve siber yaşam: Teorik bir çözümleme
Çalışkan, Nihat; Aslanderen, Mustafa (2014)Toplumu en fazla etkileyen ve toplumun en küçük birimi olan aile kurumu, bireyleri arasında kan bağı temel alın arak tanımlanan bir topluluktur. Aile kurumunun temelind e aile bireylerinin etkileşimi, iletişimi ve gelişimi ... -
Böte Öğretmen Adaylarının Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
Çalışkan, Nihat; Yalçın, Osman; Aydın, Mehmet; Ayık, Ali (2017)Teknolojik gelişmeler, internet, cep telefonu son olarak da akıllı telefonlar günlük yaşamın vazgeçilmez unsurları haline gelmiştir. Dolayısıyla son yıllarda mobil cihazlar hayatımıza büyük ölçüde yön vermeye başlamıştır. ... -
Destekleme ve yetiştirme kurslarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
Akkaya, Ahmet (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışma Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Eğitim Kurumlarında Örgüt İklimi ve Örgüt Etkinlik Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Örgüt iklimi, bir örgütü diğerlerinden ayırt eden ve çalışanlar tarafından algılanan, örgütün değerleri ve özellikleri ile ifade edilebilen ve süreklilik gösteren karakteristik özellikleridir. İklim, bütün örgütsel işlevleri ... -
Farklı kültürlerde ve eğitimsel süreçte renklerin dili
Çalışkan, Nihat; Kılıç, Elif (2014)Toplumlar, içinde bulundukları alan ve yapılarına göre kendine has kültürler oluşturmuştur. Nesne ve varlıkları tanımlamada, insanların iç dünyasını ifadesinde kullanılan renkler de kültürlerin bir bileşenidir . İnsanların ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
Akkaya, Ahmet (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırma, 2018 yılında güncellenen Hayat Bilgisi Dersi 3. Sınıf Öğretim Programı'nı CIPP modeline göre değerlendirilmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma hem nicel hem de nitel araştırma yöntem ve tekniklerinin ... -
Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi
Karadağ, Engin; Korkmaz, Tuğba; Çalışkan, Nihat (2007)Bu araştırmada Hayat Bilgisi öğretiminde drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişsel alan basamaklarına göre öğrenci başarılarının değerlendirilmesine çalışılmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf ... -
İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarının öğretmen ve öğrenci algılarına göre değerlendirilmesi
Şahin, Çiğdem (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışları öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmiştir. Görüşlerin cinsiyete ve okuldaki konuma (öğretmen-öğrenci) göre farklılık gösterip ... -
İlköğretim müfettişlerince yapılan okul denetimlerinin öğretmenlerin içsel motivasyon ve iş tatmini düzeylerine etkisi
Tecer, Onur (Ahi Evran Üniversitesi, 2010)Bu araştırma ile ilköğretim müfettişlerince yapılan okul denetimlerinin, öğretmenlerin içsel motivasyon ve iş tatmini düzeylerine etkisinin bulunması amaçlanmıştır.Araştırma kontrol gruplu deneysel bir desenle ele alınmıştır. ... -
İlköğretim okullarında görevli fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde drama yöntemini kullanma düzeylerinin belirlenmesi: Kırşehir ili örneği
Kıdam, Ahmet (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu araştırma ile Kırşehir İli'nde görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin ders aktiviteleri içerisinde drama tekniklerini kullanım düzeyleri değişik parametrelere göre belirlenmeye çalışılmıştır. Kırşehir il merkezi ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Bir ülkede bireysel ve toplumsal ferah düzeyine ulaşmanın temelini nitelikli bir eğitim teşkil etmektedir. Bu nitelikli eğitimin gerçekleşmesi büyük oranda eğitim sisteminin temel öğesi olan öğretmenlerin çalışmalarına ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarının değerlendirilmesi
Şahin, Halil (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersinde proje çalışmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci tutumlarını var olduğu biçimiyle tespit etmek ve öğretmen-öğrencilerin demografik değişkenlerine göre tutumları arasında anlamlı ... -
İngilizce dersinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerden öyküleme yönteminin kelime bilgisine etkisi
Dağıstan, Gülen (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)İngilizce Dersinde Kullanılan Bellek Destekleyici Stratejilerden Öyküleme Yönteminin Kelime Bilgisine Etkisi adlı bu çalışmada Ortaöğretim 9. sınıf İngilizce dersi kelime öğretiminde öyküleme yönteminin kullanımının ... -
Matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisi
Karaca, Zeynep (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisini araştırmak ve öğrencilerin kavram karikatürü kullanımına yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test ... -
Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel düşünme bağlamında yabancı dilde okuduğunu anlama becerisi üzerine deneysel bir araştırma
Yalçınkaya, Gülen Dağıstan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, matematik öğretmeni adaylarının matematiksel düşünme bağlamında yabancı dilde okuduğunu anlama becerilerinin ve bu beceri üzerinde matematiksel düşünme düzeylerinin etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi (oyun) yeterliliklerinin değerlendirilmesi
Akyel, Yakup (Ahi Evran Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan okul ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi
Akyel, Yakup; Çalışkan, Nihat (2013)Bu araş tırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmış tır. Araş tırmanın örneklem grubunu Kır şehir Milli Eğitim Müdürlüğü?nde görev yapan ... -
Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin derslerinde beden dili kullanma durumları (Kırşehir ili örneği)
Karaman, Elif (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin derslerinde beden dili kullanım durumlarını belirlemektir. Araştırma kapsamında tarama modellerinden olan tekil tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Öğrenci koçluğu uygulamasının ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisi
Bulut, Aybike Suna (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu tez çalışmasında, öğrenci koçluğu uygulamasının ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarıları ve matematik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Tez çalışmasında kullanılan ... -
Öğretmen Adaylarının Değişiklik Huy Kalıbını Kullanma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Analitik Bir Çalışma
Çalışkan, Nihat; Badem, Özlem (2016)Kişilik ve kişiliğin birey yaşamındaki etkileri yüzyıllardır merak edilen bir konu olmuş ve bu alanda birçok görüş öne sürülmüştür. Bu görüşlerden biri de "Huy Kalıpları" dır. Huy Kalıpları, bireyi tanıma ve bireye en uygun ...