Yazar "Yıldırım, Tercan" için listeleme
-
2007 ve 2017 Tarih Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
Yıldırım, Tercan (2018)Bu araştırmada, 2007 yılından itibaren uygulanmaya başlayan tarih dersi öğretim programı ile 2017 yılı tarih dersi öğretim programını vizyon, program yaklaşımı, hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme boyutları ... -
Okul Dışı Tarih Öğretimi ve Sosyal Zekâ Arasındaki İlişkinin Yol Analiziyle İncelenmesi
Yıldırım, Tercan; Yazıcı, Fatih (2017)Bu çalışma, tarih öğretmen adaylarının okul dışı tarih öğretimine yönelik algıları ve bu algı üzerinde sosyal zekânın etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın amacına uygun olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının okul dışı öğrenmeye yönelik görüşleri
Torun, Ümmügülsüm (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Türkiye' de 2005 yılından itibaren eğitimde esas alınan yapılandırmacı yaklaşım gereği öğrenci merkezli, çok perspektifli ve çevre ile etkileşimin ön plana çıktığı bir eğitim öğretim sistemi esas alınmıştır. Sosyal bilgiler ... -
Tarih Alan Yeterlik Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Yazıcı, Fatih; Yıldırım, Tercan (2017)Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan birçok araştırma, tarih öğretmenlerinin kendi disiplinleri hakkında derin bilgi sahibi olmaları gerektiğini ileri sürmektedir. Böyle bir tarihsel bilgiye sahip olmak, tarih öğretmeni ... -
Vatandaşlık aktarımı açısından geçmişten günümüze sosyal bilgiler ders kitaplarının incelenmesi
Paksoy, Ayşe (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Ülkemizde milli eğitimin genel amaçları; Atatürk inkılap ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ... -
Yeni Ortaöğretim Tarih Ders Programları Ve 9. Sınıf Tarih Ders Kitabında Değerler Eğitimi*
Yıldırım, Tercan (2017)Tarih dersleri yerel, ulusal ve evrensel değerleri öğrencilere kazandırmada kullanılan temel dersler arasındandır. Özellikle millimanevi, dini-ahlaki ve sosyal değerlerin oluşturulması ve aktarılmasında tarih eğitimi oldukça ...