Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorKaya, Sinan
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:54Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-9702
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RZeE9UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/104
dc.description.abstractEğitim fakültesinde alınan eğitimin, öğrencileri Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlama düzeyinin belirlenmesi, bu araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubunu 795 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, literatür taraması, Gazi Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Sınav Açıklama Sistemi’ndeki kayıtlardan sağlanmıştır. Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre mezuniyet not ortalamaları ve “Kamu Personeli Seçme Sınavı 10” puanları anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractParticipants of this descriptive survey study were 795 students. Data were collected from Gazi University Information System and the Center for Student Selection and Placement. Data analyses involved calculations of means, Pearson‘s r and use of analysis of variance. No significant correlations were found between the number of correct answers on the “general aptitude“ section and students achievement. There was a significant relationship between the number of correct answers to questions of the Public Personnel Selection Examination and their achievement levels among the Faculty of Education graduates. There was also a significant relationship between students‘ graduation grade point averages and their scores on the Public Personnel Selection Examination 10 for students from all the participant departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Personeli Seçme Sınavıen_US
dc.subjectYordama Geçerliğien_US
dc.subjectAkademik Başaren_US
dc.subjectPublic Personnel Selection Examinationen_US
dc.subjectPredictive reliabilityen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleEğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı'ndaki başarı üzerinde etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the academic achievement in educational faculty on achievement in the public personnel selection examinationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster