Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
Güncel Gönderiler
-
A school-based adjustment program based on ecological approach for immigrant students in primary schools living in Turkey
(Ankara University, 2020)In this study, it is aimed to present a framework for a school-based adjustment program for immigrant students living in Turkey and at primary school level. Adjustment to school is one of the priority needs of immigrant ... -
İlköğretimde değerler eğitimi ve bu değerlerin Alevi - Bektaşî değerleri ile ilişkililiği
(2009)Değerler, insan hayatını etkileyen ve önem verilen düşüncelerdir. Değerler sosyal bilimlerin önemli araştırma konularından olmakla birlikte aynı zamanda temel sorunlarından birini oluşturmaktadır Genel olarak değerler ve ... -
Yaz okulu uygulamasın nedenine ilişkin öğrenci görüşleri
(2010)Araştırmada, yaz okulu uygulamasının nedenlerine ilişkin öğrenci görüşleri tespiti amaçlanmıştır. Yaz dönemi uygulamasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmek için genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelinden ... -
Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretimde Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (AEÜ Eğitim Fakültesi Örneği)
(2008)Bu araştırma, sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin, sınıf içi öğretim sürecinde sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışma niteliğindedir. Veriler, staj uygulaması ... -
Eğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı'ndaki başarı üzerinde etkisi
(2009)Eğitim fakültesinde alınan eğitimin, öğrencileri Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlama düzeyinin belirlenmesi, bu araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın ... -
Yönetici denetimi algısının öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyine etkisi: Bir path analizi çalışması
(2010)Bu çalışmada, yönetici denetim algısının öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyine olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, ?stanbul ili Eyüp ilçesindeki ilköğretim okullarında görevli 1103 öğretmenden ... -
Yapılandırmacı düşünme ve stresle başa çıkma: bir yapısal eşitlik modelleme çalışması
(2010)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin yapılandırmacı düşünmeleri ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki nedensel ilişkileri belirlemektir. Bu amaçtan hareket edilen araştırma, nedensel desen kullanılarak ... -
Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında Kullanılan Analojilerin ve Analojilere ?liskin Sorunların Betimlenmesi
(2008)The aim of this study was to determine the problems concerning the use of analogies in general and analogies used in primary school science and technology lessons in particular. In this study, descriptive method was used. ... -
Lise Öğrencilerinin Utangaçlıklarının Algılanan Anne Baba Tutumları ve Problem Çözme Yaklaşımları Açısından İncelenmesi
(2010)Amaç: Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin utangaçlıklarının algılanan anne baba tutumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının ve utangaçlık ile problem çözme yaklaşımları arasında anlamlı düzey- de ilişki olup ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretimde Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
(2008)Sınıf içi öğretim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemek bu çalışmanın temel problemini oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, öğretim sürecinde sorulardan yararlanabilme konusunda ... -
Okuma ve anlamayı etkileyen stratejiler
(2010)İnsan yaşam boyu öğrenir. Öğrenmelerinin büyük bir kısmını okumaanlama yoluyla gerçekleştirir. Bireylerin okuma-anlama becerilerini kullanma düzeyleri bireyden bireye farklılık gösterir. Okuma-anlama becerisini iyi kullanan ... -
Okuma-Anlama Sürecinde İşe Koşulan Stratejiler ve Bu Stratejiler Kapsamında Kullanılan Taktikler
(2009)Yazılı metinlerden hareketle öğrenme bireyin yaşamında önemli bir yer tutar. Bireyin okuduğu metinlerden yeterince yararlanabilmesi, okuma-anlama becerisini etkin kullanmasına bağlıdır. Becerilerin etkin kullanımı ilk okuma ...