Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBabaoğlu, Ülken Tunga
dc.contributor.authorDemir, Gökçe
dc.contributor.authorBiçer, Sevil
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:58:04Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:58:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-4006
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprd09EZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1181
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, hemşirelik öğrencilerinin HIV/AIDS (Human Immunodeficiency Virus/Acquired Immune Deficiency Syndrome) hakkındaki bilgi ve tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, Mart-Nisan 2015 tarihleri arasında yapılmıştır. Anket uygulaması sırasında sınıfta bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 351 öğrenci (%80.1) araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile 23 maddeden oluşan HIV/AIDS bilgi düzeyi soruları ve 9 maddeden oluşan AIDS’e karşı tutum ifadelerini içermektedir. Tanımlayıcı verilerde yüzde ve sayı, istatistiki analizlerde Mann-whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.17±2.24 olup, %71.8’ikız öğrenciydi. Öğrencilerin %18.5’i 1. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %65’i AIDS’li olduğunu bildiği kişilerden uzak duracağını ve %17.9’u AIDS’li hastaların toplumdan uzak tutulması gerektiğini bildirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin %83.2’si mesleki olarak AIDS konusunda riskli olduklarını düşünmektedirler. Öğrencilerin yaş grubu, bulundukları sınıf ile HIV/AIDS bilgi düzeyi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin AIDS’li olduğunu bildiği insandan uzak durma, evlenecek çiftlere evlenmeden önce test istenmesi ile HIV/AIDS bilgi düzeyi puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerden “AIDS’li olduğunu bildiğim insandan uzak dururum” diye belirtenlerin bilgi düzeyi puanı daha düşükken, evlenmeden önce test yapılsın diyenlerin bilgi düzeyi puanı diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak geleceğin sağlık personeli olan öğrencilerin HIV/AIDS hakkında bilgi eksikliği olduğu, tutum ve davranışlarda yanlışlıklar olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjectives: This study was conducted to determine the knowledge and attitudes of nursing students of Ahi Evran University, School of Health Sciences about HIV/AIDS. Material and Methods: The study sample of this descriptive research consisted of students who were present in the class between March – April 2015 and accepted to participate (n=351) is participation rate was 80, 1%. Data was collected with a survey form which was prepared according to literature. Survey contains students’ sociodemographic features, 23-item HIV/AIDS knowledge level questions and 9-item attitude statements toward AIDS. Descriptive analyses were presented by number, percentage and means, and comparisons were shown using Mann-whitney U and Kruskal Wallis tests were used. Results: Mean age of students was 21.17±2.24. 71.8% of them were female, and 18.5% of them were first year students. 83.2% of the students said that they think they are at risk of AIDS because of their profession. There was a statistically significant difference between the students’ age group and class with their AIDS knowledge score (p<0.05). There was a statistical meaningful difference between HIV/AIDS knowledge levels and “refraining from people known to have AIDS” and “suggesting screening tests for couples getting married” (p<0.05). While knowledge level of students stating that they would stay away from people who have AIDS was lower, students who recommended screening tests before marriage had a higher knowledge level. Conclusion: Students who will be a part of the health system in the future lack knowledge about HIV/AIDS and show incorrect attitudes and behaviors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyokimya ve Moleküler Biyolojien_US
dc.subjectAnatomi ve Morfolojien_US
dc.subjectPeriferal Damar Hastalıklarıen_US
dc.subjectKalp ve Kalp Damar Sistemien_US
dc.subjectSolunum Sistemien_US
dc.subjectİmmünolojien_US
dc.subjectDermatolojien_US
dc.subjectGöz Hastalıklarıen_US
dc.subjectPatolojien_US
dc.subjectKlinik Nörolojien_US
dc.subjectOdyoloji ve Konuşma-Dil Patolojisien_US
dc.subjectNörolojik Görüntülemeen_US
dc.subjectRadyolojien_US
dc.subjectNükleer Tıpen_US
dc.subjectTıbbi Görüntülemeen_US
dc.subjectAcil Tıpen_US
dc.subjectTransplantasyonen_US
dc.subjectEnfeksiyon Hastalıklarıen_US
dc.subjectHalk ve Çevre Sağlığıen_US
dc.subjectGeriatri ve Gerontolojien_US
dc.subjectNörolojik Bilimleren_US
dc.subjectHematolojien_US
dc.subjectAdli Tıpen_US
dc.subjectTıbbi Etiken_US
dc.subjectKadın Hastalıkları ve Doğumen_US
dc.subjectGastroenteroloji ve Hepatolojien_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.subjectHücre Biyolojisien_US
dc.subjectOrtopedien_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.subjectPediatrien_US
dc.subjectTamamlayıcı ve Entegre Tıpen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectBiyokimyasal Araştırma Metotlarıen_US
dc.subjectKulaken_US
dc.subjectBurunen_US
dc.subjectBoğazen_US
dc.subjectTıbbi Araştırmalar Deneyselen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.subjectBiyofiziken_US
dc.subjectYoğun Bakımen_US
dc.subjectTıpen_US
dc.subjectFizyolojien_US
dc.subjectEndokrinoloji ve Metabolizmaen_US
dc.subjectAndrolojien_US
dc.subjectAnestezien_US
dc.subjectRehabilitasyonen_US
dc.subjectOnkolojien_US
dc.subjectMikrobiyolojien_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectAlerjien_US
dc.subjectÜroloji ve Nefrolojien_US
dc.subjectRomatolojien_US
dc.titleHemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hıv/Aıds Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Tutumlarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward iten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBozok Tıp Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster