Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
Recent Submissions
-
The Power and Type I Error of Wilcoxon-Mann-Whitney, Welch's T, and Student's T Tests for Likert-Type Data
(Izzet Kara Pamukkale University, 2023)Likert-type item is the most popular response format for collecting data in social, educational, and psychological studies through scales or questionnaires. However, there is no consensus on whether parametric or non-parametric ... -
Higher Education Policy and Objectives Based on Development Plans
(Tuba-Turkısh Acad Scıences, 2022)As a country prioritizing development and economic growth, Turkiye needs to set policies and targets for the development of human capital. To be able to do this, it is necessary to start with the analysis of the high-er ... -
Validation of the Interpersonal Forgiveness Indonesian Scale: An examination of its psychometric properties using confirmatory factor analysis
(State Islamic University Walisongo Semarang Faculty of Psychology and Health, 2024)In recent years, research has highlighted the essential role of forgiveness in fostering interpersonal relationships and preserving social harmony. However, more precise measurement methods are necessary, particularly in ... -
Validity and Reliability of Turkish Version of Skills Confidence Inventory
(Turkish Psychological Counseling and Guidance Association, 2022)The Vocational Interest Inventory is one of the most commonly used instruments in career counselling in the past and present. The aim of this study is to adapt the Skills Confidence Inventory (SCI) and obtain validity and ... -
Demokratik Değerlerin Eğitiminde Yöntem ve Zamanlama
(2007)Değerler, insanın çevresindeki durumları tanıma ve anlamada kullandığı temel ölçütlerdir. İnsan değer üreten tek varlıktır. Değerlerin önemli bir özelliği, doğuştan bireyle birlikte gelmeyip yaşanılarak ve öğrenilerek ... -
The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)
(2009)Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki başarı, ... -
Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi
(2008)Bu çalışma, sınıf öğretmenliği ile beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerinin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre değişip ...