Güncel Gönderiler: Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Toplam kayıt 54, listelenen: 41-54
-
Öğrenci görüşleriyle Türk edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin değerlendirilmesi
(2010)Bu çalışma, Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesini ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda öncelikle ilgili alan taranıp ders kitaplarında yer alan ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri
(2010)Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla ... -
Klasik Türk Şiirinde saçı geleneği
(2009)Klasik edebiyatımızın kaynakları; dinî kaynaklar, İran esatiri ve yerli kaynaklar olmak üç grup hâlinde değerlendirilir. Bunlardan ilk ikisi İran, Arap ve Türk edebiyatlarında benzer kullanımlarla karşımıza çıkar.Yerli ... -
Haydar Cemil Baba (Haydarî)'nin şiirlerinde muhteva
(2008)Son dönem Bektaşî baba ve şairlerinden olan Haydar Cemil, Haydarî ve Haydar Baba adlarıyla da tanınmaktadır. İstanbul Merdivenköy Bektaşî Dergâhı’nda yetişen ve Topkapı Bektaşî Dergâhı’nda postnişinlik vazifesi de gören ... -
Ahmet Mithat Efendi'nin "Karı Koca Masalı"nda anlatı araçlarının tespiti ve incelemesi
(2010)Ahmet Mithat Efendi’nin kaleme aldığı “Karı Koca Masalı” isimli eser, bir masaldan beklenen özellikleri taşımasa da okunabilirliği açısından masallar kadar etkili bir yapıya sahiptir. Eserin içerisinde masal tabirini ... -
Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri
(2007)Bu çalışmada, Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun yazdığı Karşılaştırmalı Türk Destanları adlı eseri tarih eğitimi açısından incelenmiştir. Destan kavramının anlamı üzerinde kavramsal bir tartışma ile başlayan kitap, üç ana ... -
XIX. yüzyılda Osmanlı Devlet hayatında rol oynayan üç büyük devlet adamı: Mustafa Reşit, Ali ve Fuat Paşalar
(2010)XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti birtakım problemlerle karşı karşıya kalmıştır. Bu dönemin en önemli problemlerinden birisi Avrupalı devletlerin Osmanlı Devleti’nin iç işlerine müdahalesidir. Avrupa’nın müdahil olduğu bu ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Bilimsel Tutumların İşlevsel Önemi ve Bilimsel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanma Çalışması
(2006)Bu çalışmanın amacı, bilimsel tutumların fen bilgisi öğretimindeki yerine değinerek, Moore ve Foy (1997) tarafından geliştirilen Bilimsel Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması aşamasında, geçerlik ve güvenirlik çalışmasını ... -
Coğrafya Öğretiminde Gezi-Gözlem Tekniğini Kullanabilme Öz-Yeterlilik İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2008)Çalışmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersi kapsamındaki coğrafya içerikli konuların öğretiminde gezigözlem tekniğini kullanabilme öz-yeterlilik inanç düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilen ... -
İlköğretim 6. Sınıf türkçe kitaplarındaki kelime grupları ve öğretimi üzerine bir değerlendirme
(2009)İnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin ... -
Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar
(2010)Bu arastırma; ögretmenlerin kaliteli okul kavramı ile ilgili algılarının belirlenmesi amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu amaçla, çalısmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıs ve bu çalısma 2008-2009 egitim ögretim yılında ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar
(2010)Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre eğitim yapılan sınıflarda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç çerçevesinde ... -
Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri)
(2010)Okuma, yaşam boyu öğrenmenin geçekleştirilmesi için gerekli olan bir edinimdir. Bireyler okuma becerilerini kullanabildikleri ve okuduklarını anlayıp eleştirebildikleri oranda demokratik toplumsal sistem içerisinde yer ... -
Bir ders aracı olarak dinleme metinlerinin anlamaya etkisi: “eskici” metni örnekleminde deneysel bir çalışma
(2010)Bu çalışma, dinleme, görsel destekli dinleme, sesli ve sessiz okumanın anlamaya olan etkisini belirlemek amacıyla deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Kırşehir ilinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör ...