Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBMk56RXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/137
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi toplam 75 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışmadır. I.deney grubunda ana ve alt konu başlıkları yalnızca soru cümleleri şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu; 2.deney grubunda ise düz cümleler şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu ile anlatım yöntemi ve soru-cevap tekniği kullanılarak uygulama yapılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Uygulama sonunda öğrencilerin hazırladıkları sorular, analiz edilmiştir. Öğretim materyallerinde soruların kullanılmasının ve öğretim sürecinde sorulardan yararlanılmasının, öğrencilerin nitelikli sorular sorabilme yeterlilikleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretim materyallerinde soruların mesaj tasarım aracı olarak benimsenmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims to determine the effect of using questions as a message design tool on students‘ skills of asking quality questions. The study is a qualitative and applied one. The study group consists of a total of 75 students studying at the Faculty of Education in Ahi Evran University divided into three groups (two experiment groups and a control group). In the application process, questions were used as the message design tool in the 1st experiment group, while in the 2nd experiment group, the message design tool used was statements. Traditional training was used on control group. The results of the study indicated that using questions in instructional materials have influenced students‘ competence in asking quality questions. It suggested that questions should be used as message design tools on instructional materials.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim materyallerien_US
dc.subjectSoru sorma becerisien_US
dc.subjectAhi Evran Üniversitesien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeContribution of using questions as a message design tool to question-asking skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue187en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage349en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster