İnternet Kafelerin Kullanım Amaçları, Yanlış Alışkanlıklar ve Eğitim Düzeyine Göre Farklılıklar
Abstract
Bilişim teknolojilerinin, özellikle bilgisayar ve internetin kullanımı, sunduğu imkanlardan dolayı dünyada hızla artmaktadır. Bilgisayarı veya interneti olmayan kullanıcılar, büyük ölçüde internet kafelerden yararlanmaktadır. Bu yüzden, bilişim teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşmasında internet kafeler önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı Kırşehir’de internet kafelerden yararlanan kullanıcıların bilgisayar ve interneti hangi amaçlar için ve ne sıklıkla kullandığını, bu kullanım ile ilgili bağımlılık, şiddet içerikli oyunlar veya cinsellik gibi yanlış alışkanlıklar geliştirip geliştirmediklerini ve öğrenim düzeylerine göre farklılık olup olmadığını belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini ise Kırşehir ilinde gönüllülerden seçilen dört internet kafe ve bu internet kafelerde bulunan gönüllü müşterilerden anketi dolduran 170 kullanıcı ve fakültelere ve yüksekokullara göre tabakalama yöntemi ile seçilmiş 304 lisans öğrencisi olmak üzere toplam 474 kullanıcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin örnekleme uygulanması ile elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve varyans analizi istatistikleri kullanılmış, verilerin manidarlık testlerinde 0,05 manidarlık düzeyi esas alınmıştır. Technology, especially computers, has been widely used all over the world for supplying various opportunities to individuals. Demand to the use of computer users who don‘t have personal computers is mostly supplied by internet cafe shops. These internet cafe shops have significant role to widespread information and communication technologies. The purpose of this study is to determine the objectives of the computer users and how often they use IT in internet shops in Kırşehir. This study is also aimed to identify if these users addicted bad habits like addiction, gams about intensity or sexuality and there were any significant difference according to their educational levels. In this descriptive study survey method was used. The sample of the research was composed of 474 participants in Kırşehir. 170 participants of these were the ICT users to whom questionnaire given in 4 internet shops and 304 of whom were the students at university. A public survey was also used in addition to the data collected. Data was analyzed and presented as frequency, percentages, arithmetic means and variance analysis was also used. The level of the meaningfulness was taken as 0.05.
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
8Issue
2Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitselİnternet Kullanımı ileİnternet Bağımlılıklarının İncelenmesi
Şahin, Cengiz; Aydın, Davut; Balay, Refik (2016)Bu çalışmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım becerileri ile internet bağımlılıklarınınincelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz yeterlik inançları ve problemli internet kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Durmuş, Alpaslan; Başarmak, Uğur (2014)Bu araştırma, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç düzeylerinin, problemli internet kullanım durumlarının ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesini amaçlayan betimsel yapıda nicel bir çalışmadır. ... -
Pre-service teachers' perceived internet self-efficacy and levels of internet use for research
Kaya, Sinan; Durmus, Alpaslan (ELSEVIER SCIENCE BV, 2010)The present study aims to identify the relationship between pre-service teachers' perceived Internet self-efficacy and their levels of Internet use for research and to examine perceived Internet self-efficacy in terms of ...