Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHamarta, Erdal
dc.contributor.authorBaltacı, Önder
dc.contributor.authorÜre, Ömer
dc.contributor.authorDemirbaş, Elif
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:58Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-0256
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeE5EY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/155
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin utangaçlıklarının algılanan anne baba tutumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının ve utangaçlık ile problem çözme yaklaşımları arasında anlamlı düzey- de ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen 377’si kız 275’i erkek olmak üzere toplam 652 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin %24.7’si 9. sınıf, %44.5’i 10 sınıf %30’.8’i 11. sınıf öğrencilerinden oluş- maktadır. Öğrencilerin utangaçlıklarının belirlenmesinde Cheek tarafından 1990 yılında geliştirilen ve Güngör tarafından 2001 yılında Türkçe’ye uyarlaması yapılan ‘Utangaçlık Ölçeği’ kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme yaklaşımlarının belirlenmesinde Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Türkçe’ye uyarla- ması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Anne baba tutumlarının belirlenmesi amacıyla ayrıca bir ölçek uygu- lanmamıştır. Kişisel bilgi formunda anne baba tutumla- rından kendilerine uygun olarak düşündüklerini işaretle- meleri istenmiştir. Verilerin analizinde varyans analizi, tukey testi, pearson momentler çarpım korelasyon kat- sayısı ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma soncunda lise öğrencilerinin utangaçlıklarının algılanan anne baba tutumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, algılanan anne baba tutum- larını otoriter olarak belirten öğrencilerin utangaçlık puan ortalamaları algılanan anne baba tutumlarını demokratik olarak belirten öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir bulgusunda da prob- lem çözme yaklaşımlarından düşünen, kaçıngan, değer- lendirici, kendine güvenli ve planlı yaklaşımların utan- gaçlık ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractAn Investigation of High Schools Students' Syhness Respect to Their Perceived Parents' Attitudes, Problem-Solving Approaches. Purpose: The purpose of this study is to determine whether high school students’ syhness differentiate according to perceived parents’ attitudes and there is meaningful difference between shyness and problem-solving approach. Research has been done in accordance with the general scanning model. Methods: The sample of this study consists of total of 652 students,377 of them female and 275 of them male selected through random cluster sampling method. Sample group consists of students;%24.7 of them 9th grade,% 44.5 10thgrade,and %30’.8 of them 11th grade. For determining students’ shyness, ‘shyness Scale’ developed in 1990 by Cheek and adapted to Turkish by Güngör in 2001 was used.In determining Students’ problem-solving approach,”Problem Solving Inventory” developed by Heppner and Petersen (1982) and adopted to Turkish by Şahin, Şahin and Heppner (1993) was used. No other scale was applied to determine attitudes of parents. In the Personal Information Form parents were asked to mark parental attitudes which they think appropriate for themselves. In the analysis of data, variance analysis, Tukey test, Pearson product moment correlation coefficient and regression analysis was used. Results: As a result of research, it has been observed that high school students’ shyness differentiate in meaningful level according to perceived parent attitudes and it has been found that score averages of students who define perceived parent attitudes as authoritarian are significantly higher than the ones who define as democratic. Another finding of research shows that there is a relationship in significant level between shyness and thinking, avoidant, assessor, self-confident and planned approaches by problemsolving approachesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgenen_US
dc.subjectUtangaçlıken_US
dc.subjectAlgılanan anne baba tutumuen_US
dc.subjectProblem çözme yaklaşımlarıen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectShynessen_US
dc.subjectPerceived parents’ attitudesen_US
dc.subjectProblem-solving approachesen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Utangaçlıklarının Algılanan Anne Baba Tutumları ve Problem Çözme Yaklaşımları Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of High Schools Students' Syhness Respect to Their Perceived Parents' Attitudes, Problem-Solving Approaches.en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAile ve Toplumen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster