Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDerman, Ayşegül
dc.contributor.authorÖzkan, Erdal
dc.contributor.authorGödek, Yasemin Altuk
dc.contributor.authorMülazımoğlu, İbrahim E.
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnprNE5qTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/193
dc.description.abstractKimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının; mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, bölümü tercih sırası, akademik başarı ve yüksek lisans yapma isteği faktörlerine göre nasıl değiştiğinin incelendiği bu araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi 2005-2006 ve 2006-2007 öğretim yılında çeşitli üniversitelerin kimya öğretmenliği bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıftaki 331 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada veri çeşitlemesi sağlamak için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili görüşleri alınmıştır. Tutum ölçeğiyle elde edilen verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analiziyle çözümlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe survey model is used in this research. The participants were 331 chemistry student teachers who attending fourth and fifth class of chemistry teacher program of different universities in 20052006 and 2006-2007 academic year. Attitude scale toward teacher profession and interwiev form were used for collecting the data. In analyzing data One Way Anova statistical tecnique and content analysis metod were used. In this way data triangulation was provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectKimya öğretmeni adayıen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectChemistry student teacheren_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Chemistry Student Teachers' Attitudes Toward Teaching Profession According to Some Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster