Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:03Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeU1Ua3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/211
dc.description.abstractAraştırmada, yaz okulu uygulamasının nedenlerine ilişkin öğrenci görüşleri tespiti amaçlanmıştır. Yaz dönemi uygulamasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmek için genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmada 2008 yaz döneminde öğretim gören öğrencilere uygulanan anket verileri kullanılmıştır. Araştırmada görüşler, f ve % ye dayalı olarak analiz edilmiş, görüşler arası fark olup olmadığı yüzdeye dayalı Z sınaması ile cinsiyetle görüşler arası ilişki ise Pearson korelasyon katsayısına dayalı olarak hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrenciler yaz dönemi uygulamasının öğrencinin, kurumun ve öğretim elemanlarının işine yaradığı ve yaz dönemi uygulamalarının kurumun saygınlığına gölge düşürmediği görüşündedirler. Aynı şekilde, öğretim elemanları yaz dönemi uygulamasına, kısmen maddi, kısmen mesleki bir anlayışla yaklaşmaktadırlar. Yaz dönemi uygulamasının devam etmesi isteklerinin yanında, normal öğretim sürecince ders alma kredilerinin artırılması ve bütünleme fırsatı tanınmasını önermektedirler.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to find out student’s opinion about to condensed courses’ causes. A study was undertaken to determine to gather student opinions about summer course in summer season 2008 term, and a survey was used to gather student’s opinions. In this study data were analyzed frequencies, percentile, Z test and Pearsons’ correlation coffiency. According to the findings, suppressed courses were useful for them, their university and instructors. Furthermore, suppressed courses didn’t lessen their university prestige and instructors in a society. So, instructors approaches to condensed courses are both financial and duty in a moderate level. Finally, they suggested that suppressed courses have to continue and they must be given more credit and additional make-up exam opportunities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaz dönemien_US
dc.subjectNormal öğretim dönemien_US
dc.subjectYoğunlaştırılmış dönem uygulamasıen_US
dc.subjectSuppressed seasonen_US
dc.subjectTraditional semesteren_US
dc.subjectCondensed coursesen_US
dc.subjectTime shortened semestersen_US
dc.subjectIntensive coursesen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleYaz okulu uygulamasın nedenine ilişkin öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudents' opinion about to condensed courses' causesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster