Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyaydın, Abdullah
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:04Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFMU56azFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/224
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaöğretim IX . sınıf Kimya I ders kitabının konu sıralaması yönünden değerlendirilmesi için 52 anket soruları hazırlanmış ve bu sorular MEB’e bağlı Türkiye genelinden 21 ilden rastgele seçilmiş 66 devlet okullarında görev yapan 50 Ortaöğretim kimya zümre başkanına sorulmuş ve yanıtlar frekans, yüzde ve aritmetik ortalama belirtilerek değerlendirilmiştir. Bu yanıtlarla saptadığımız sonuçlara göre, Ortaöğretim kimya öğretmenleri Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının uygunluğuna yönelik eksiklik ve aksaklık içermediğini ifade etmişlerdir. Oysa, 1992’de yürürlüğe konan Kimya l ders kitabındaki konu sıralaması ile 2007’de yürürlüğe konan Kimya l ders kitabındaki konu sıralamasının çok az düzeyde örtüştüğü saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, to evaluate Grade IX Chemistry I textbook from the point of topic order, a questionnaire with 52 questions were prepared. Then, this questionnaire was conducted with 50 secondary education chemistry head teachers, working 66 state schools selected randomly from 21 provinces in Turkey . Finally, responses were evaluated by giving frequency, percentage and average. According to the results we obtained from those responses, Secondary education chemistry teachers stated that there are no imperfection and fault towards the appropriateness of topic order in the chemistry I textbook. Nevertheless, it is found that the topic order in the chemistry textbook put into force in 2007 overlaps little with the topic order in the chemistry textbook put into force in 1992.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimya I ders kitabıen_US
dc.subjectÖğretme açısından uygunluk düzeyien_US
dc.subjectChemistry I textbooken_US
dc.subjectThe appropriateness level from the point of teachingen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster