Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBek5ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/233
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin, öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine nasıl bir etkide bulunduğunu belirlemektir. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 480 eğitim fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, literatür taraması ve Kökdemir tarafından Türkçeye çevrilmiş olan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,88’dir. Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, anova ve Scheffe testleri p<0,05 anlamlılık düzeyinde yapılarak elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Analiz işlemleri sonunda, Eğitim Fakültesi öğrencilerinde eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerinin orta olduğu, eğitim fakültesinde alınan eğitimin yeterince katkı sağlamadığı ve cinsiyet ve bölüm faktörlerinin farklılaştırmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to find weather faculty of education has san influence on critical thinking level and dispositions of students. Participants of this descriptive study were 480 students in a faculty of education. Data of the study were based on literature review and on scores on California Critical Thinking Disposition Inventory. The alpha coefficient for internal consistency of the scale is 0.88. Data analyses involve determination of descriptive statistics, use of t-test, Anova and Scheffe’s test (p<0.05). As a result of the analysis, critical thinking level and dispositions of students is found at medium level. It is also found that courses offered in educational faculty do not have any contribution on critical thinking, and gender and departmental differences factors do not have an effect on it as well.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectEğitim fakültesien_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectFaculty of educationen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of education faculties on students' critical thinking level and dispositionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage899en_US
dc.identifier.endpage902en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record