Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 5E Öğretim Modelinin Kullanılabilirliği Hakkındaki Görüşleri
Abstract
Bu araştırma yapılandırmacı yaklaşımın sınıf ortamındaki uygulama biçimlerinden biri olan 5E öğretim modelinin uygulamadaki olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda fen bilgisi öğretmen adaylarının uygulama çalışması sonucunda edindikleri deneyimlerinden faydalanılmıştır. Betimleme yönteminin kullanıldığı araştırma 2005-2006 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yürütülmüştür. Çalışma grubu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları-I dersini alan 30 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri 10 hafta süren uygulama çalışmasının sonucunda öğrencilerin 5E öğretim modelinin sınıf ortamında kullanılabilirliği ile ilgili açık uçlu sorulara verdiği cevaplardan elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre 5E öğretim modelinin uygulamada bir çok olumlu yönleri mevcuttur. Ancak malzeme eksikliği, zaman, sınıfların kalabalık olması ve öğretmenlerin yöntemi iyi bilmemesi modelin uygulanmasına engel olan dezavantajlarıdır. The aim of this study to determinate the advantages and disadvantages of 5E Teaching Method which is a model of Constructvist Approach. For this purpose the experiences of preservice science teachers’ who will apply this method have been used. The study in which a survey method have been used, carried out in 2005-2006 education year in Ahi Evran University. The participations were 30 students who are study in Education Faculty Department of Science Education and taking the lesson of Sciece Laboratory-I. The datas were collected with a openended questionnaire about the utility of 5E Teaching Method after 10 weeks study. According to pre-service teachers opinions 5E Teaching Model has a lot of advantages. However it has disadvantages because of necessity of materials and long time. And the crowded class are a barrier for applying the method. The lack of knowledge about the method of teachers is a another problem