Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.authorAltunçekiç, Alper
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RVek5EYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/237
dc.description.abstractBu araştırma yapılandırmacı yaklaşımın sınıf ortamındaki uygulama biçimlerinden biri olan 5E öğretim modelinin uygulamadaki olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda fen bilgisi öğretmen adaylarının uygulama çalışması sonucunda edindikleri deneyimlerinden faydalanılmıştır. Betimleme yönteminin kullanıldığı araştırma 2005-2006 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yürütülmüştür. Çalışma grubu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları-I dersini alan 30 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri 10 hafta süren uygulama çalışmasının sonucunda öğrencilerin 5E öğretim modelinin sınıf ortamında kullanılabilirliği ile ilgili açık uçlu sorulara verdiği cevaplardan elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre 5E öğretim modelinin uygulamada bir çok olumlu yönleri mevcuttur. Ancak malzeme eksikliği, zaman, sınıfların kalabalık olması ve öğretmenlerin yöntemi iyi bilmemesi modelin uygulanmasına engel olan dezavantajlarıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study to determinate the advantages and disadvantages of 5E Teaching Method which is a model of Constructvist Approach. For this purpose the experiences of preservice science teachers’ who will apply this method have been used. The study in which a survey method have been used, carried out in 2005-2006 education year in Ahi Evran University. The participations were 30 students who are study in Education Faculty Department of Science Education and taking the lesson of Sciece Laboratory-I. The datas were collected with a openended questionnaire about the utility of 5E Teaching Method after 10 weeks study. According to pre-service teachers opinions 5E Teaching Model has a lot of advantages. However it has disadvantages because of necessity of materials and long time. And the crowded class are a barrier for applying the method. The lack of knowledge about the method of teachers is a another problemen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Öğretimien_US
dc.subjectYapılandırmacı Yaklaşımen_US
dc.subject5E Öğretim Modelen_US
dc.subjectScience Teachingen_US
dc.subjectConstructivist Approachen_US
dc.subject5E Teaching Methoden_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 5E Öğretim Modelinin Kullanılabilirliği Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Opinion of Pre-Service Science Teachers About the Utility of 5E Teaching Modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage579en_US
dc.identifier.endpage590en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster