Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoruk, Bekir Kürşat
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:31Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.uritur
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/414
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışmaları sırasında ortaya çıkan, genel eğitimsel değerlerin, matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin öğretimine katkı sağlayacak süreçleri ayrıntılı olarak belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bütüncül tek durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfında öğrenim gören 58 öğrencinin bir dönem boyunca 8 adet matematiksel modelleme etkinliği ile çalışmaları sırasında yapılan gözlemler, elde edilen video kayıtları, öğrencilerin yazılı çalışmaları ve çalışmalar sonunda yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analizden yararlanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak modelleme etkinliklerinin gerek genel eğitimsel değerlerin gerekse matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin gelişimine katkı sağlayacak oldukça zengin yaşantılar içerdiği görülmüştüren_US
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışmaları sırasında ortaya çıkan, genel eğitimsel değerlerin, matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin öğretimine katkı sağlayacak süreçleri ayrıntılı olarak belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bütüncül tek durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfında öğrenim gören 58 öğrencinin bir dönem boyunca 8 adet matematiksel modelleme etkinliği ile çalışmaları sırasında yapılan gözlemler, elde edilen video kayıtları, öğrencilerin yazılı çalışmaları ve çalışmalar sonunda yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analizden yararlanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak modelleme etkinliklerinin gerek genel eğitimsel değerlerin gerekse matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin gelişimine katkı sağlayacak oldukça zengin yaşantılar içerdiği görülmüştüren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDeğerler Eğitimi İçin Kullanışlı Bir Araç Olarak Matematiksel Modelleme Etkinliklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2 Suplementaryen_US
dc.identifier.startpage1653en_US
dc.identifier.endpage1666en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster