Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Şule
dc.contributor.authorTekkaya, Ceren
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:41Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU1qazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/464
dc.description.abstractBu çalışmada cinsiyetin ve sosyoekonomik statünün (SES) ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançlarına olan etkisi incelenmiştir. Çalışmaya 1230 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, Epistemolojik İnançlar Ölçeği (Conley, Pintrich, Vekiri & Harrison, 2004) ile toplanmıştır. Ölçek Özkan (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlanmıştır. Sosyoekonomik statünün ve cinsiyetin değişkenler üzerindeki etkisi Çoklu Varyans Analizi (MANOVA) kullanılarak test edilmiştir. Analiz sonucunda, öğrencilerin epistemolojik inançlarının cinsiyete ve sosyoekonomik statüye bağlı olarak değiştiği saptanmıştır. Sonuçlar, çalışmaya katılan kız öğrencilerin Bilginin Doğrulanması alt boyutunda erkek öğrencilere göre daha sofistike inançlara sahip olduğunu gösterirken, kız ve erkek öğrencilerin Bilginin Kaynağı/Kesinliği ve Bilginin Gelişmesi alt boyutlarında benzer inanışları olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar ayrıca, düşük SES grubundaki öğrencilerle karşılaştırıldığında orta ve yüksek SES gruplarındaki öğrencilerin Bilginin Kaynağı/Kesinliği alt boyutunda daha sofistike inançlara sahip olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe present study explores the differences in students' epistemological beliefs by gender and socio-economic status (SES). The Epistemological Beliefs Questionnaire (Conley, Pintrich, Vekiri, & Harrison, 2004) was adapted and administered to 1230 seventh grade students. The multivariate analysis of variance (MANOVA) revealed differences in epistemological beliefs among students by gender and SES. While girls had more sophisticated beliefs in justification of knowledge than boys, girls and boys appeared to be similar in their beliefs in the Source/Certainty and Development dimensions. According to the results, students having medium and high SES had more sophisticated beliefs on the Source/Certainty dimensions when compared with low SES group.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHow do epistemological beliefs differ by gender and socio-economic status?en_US
dc.title.alternativeEpistemolojik inançlar cinsiyete ve sosyoekonomik statüye göre nasıl değişmektedir?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage339en_US
dc.identifier.endpage348en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster