Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi
Abstract
ÖZ Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde gizlilik farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalığı” anketi kullanılmıştır. Veriler 2013-2014 akademik yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 909 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; katılımcılar sosyal ağ sitelerinde en fazla yakın arkadaş gruplarıyla,az ise öğretmen/öğretim elemanlarıyla iletişim kurmaktadırlar. Bu siteleri engündem ve haberlerin takibi amacıyla, en az ise bütün arkadaşlarına grup mesajları gönderme amacıyla kullanmaktadırlar. Katılımcıların sosyal ağ sitelerini kullanım gizlilik farkındalıkları genel olarak ortalamanın üzerinde çıkmıştır. Ayrıca, gizlilik farkındalıkları maddelerinin çoğunda cinsiyete göre, kadınların lehine anlamlı farklılık görülmüştür. en fazla ABSTRACT The purpose of this study is to determine pre-service teachers’ privacy awarenesssocial networking sites. The research was carried out as a survey study. The survey“Privacy Awareness on Social Networking Sites” was used as data collection tool.survey was developed by the researchers. The data were collected from 909 pre-service teachers who were studying in College of Education at Ahi Evran University in academic year of 2013-2014. According to findings; participants mostly communicate withclose group of friends on social networking sites. Participants communicateteachers/instructors on the social networking sites less than any other group whereasmostly use social networking sites to follow news and agenda. They use social networking sites rarely to send group messages to their friends. Participants’ privacy awareness onsites was generally above average. At most of the privacy awareness items were found significant differences in terms of gender in favor of female. on of The very with they the