Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorÖzüdoğru, Gül
dc.contributor.authorBozkurt, Şeyma Büşra
dc.contributor.authorHava, Sevser
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:19Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnd01qQXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/618
dc.description.abstractÖZ Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde gizlilik farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalığı” anketi kullanılmıştır. Veriler 2013-2014 akademik yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 909 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; katılımcılar sosyal ağ sitelerinde en fazla yakın arkadaş gruplarıyla,az ise öğretmen/öğretim elemanlarıyla iletişim kurmaktadırlar. Bu siteleri engündem ve haberlerin takibi amacıyla, en az ise bütün arkadaşlarına grup mesajları gönderme amacıyla kullanmaktadırlar. Katılımcıların sosyal ağ sitelerini kullanım gizlilik farkındalıkları genel olarak ortalamanın üzerinde çıkmıştır. Ayrıca, gizlilik farkındalıkları maddelerinin çoğunda cinsiyete göre, kadınların lehine anlamlı farklılık görülmüştür. en fazlaen_US
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to determine pre-service teachers’ privacy awarenesssocial networking sites. The research was carried out as a survey study. The survey“Privacy Awareness on Social Networking Sites” was used as data collection tool.survey was developed by the researchers. The data were collected from 909 pre-service teachers who were studying in College of Education at Ahi Evran University in academic year of 2013-2014. According to findings; participants mostly communicate withclose group of friends on social networking sites. Participants communicateteachers/instructors on the social networking sites less than any other group whereasmostly use social networking sites to follow news and agenda. They use social networking sites rarely to send group messages to their friends. Participants’ privacy awareness onsites was generally above average. At most of the privacy awareness items were found significant differences in terms of gender in favor of female. on of The very with they theen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Pre-service Teachers’ Privacy Awareness on Social Networking Sitesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster