Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Beyza
dc.date.accessioned2024-10-31T13:26:24Z
dc.date.available2024-10-31T13:26:24Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationKorkmaz, Beyza. Epilepsi Tanılı Çocuklarda Hastalık Ve Hemşire Algısına Yönelik Resim Yorumlama. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6967
dc.description.abstractEpilepsi, beklenmedik ve ani doğası nedeniyle çocuk üzerinde fizyolojik, psikolojik, sosyal ve duygusal etkilere sahiptir. Epilepsinin çocuklarda duygusal ve sosyal etkileri göz önüne alındığında, çizim eyleminin epilepsinin çocuklar üzerindeki etkilerini ve duygularını aktarmada yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışmada, çizimlere dayalı olarak epilepsi tanılı çocukların epilepsiye ve hemşireye ilişkin algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Görsel fenomenoloji yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini 7-12 yaş aralığındaki 20 epilepsi tanılı çocuk oluşturmuştur. Veriler 15.01.2023-15.07.2023 tarihleri arasında toplanmıştır. Niteliksel araştırma raporlama için birleştirilmiş kriterler (COREQ) kontrol listesi kullanılmıştır. ‘‘Tanıtıcı Bilgi Formu’’, “Yarı Yapılandırılmış Çocuk Görüşme Formu” ve çocukların ‘‘Bana Bir Hemşire Çiz, Bana Hastalığını Çiz’’ yönergeleri ile çizilen resimlerin biçim, renk ve kompozisyon açısından değerlendirilmesiyle elde edilmiştir. Kodlar incelenmiş hastalık algısı üç tema (epilepsi tanılı çocuğun yaşamındaki kaos, epilepsi tanılı çocuğun gereksinimleri, epilepsi tanılı çocukta gelişim) ve on alt tema (duygusal durum, geçmiş ve geleceğe yönelik düşünceler, hastane döngüsü, fiziksel etkiler, ihtiyaç ve istek, arayış ve bağımlılık, iletişim, iyileşme ve gelecek umudu, kişilik, resim yeteneği) altında gruplandırılmıştır. Hastalık algısı ise iki tema (epilepsi tanılı çocuğun yaşamında olumlu hemşire, epilepsi tanılı çocuğun yaşamında olumsuz hemşire) ve dokuz alt tema (bakım verici, yetkinlik, duygusal destek ve empati, iletişim ve ilişki kurma, rol model, mesleki güven ve yeterlilik, negatif deneyim/ olumsuz duygusal algılar, iletişim engelleri, hastalığı yönetim tarzı) altında gruplandırılmıştır. Sonuç olarak, çocukların çoğunlukla özgüven eksikliği, benlik algısında düşüklük, değersizlik duygusu, yalnızlık ve iletişim problemi yaşadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectepilepsien_US
dc.subjecthemşireen_US
dc.subjectçizimen_US
dc.subjectçizim analizien_US
dc.titleEpilepsi Tanılı Çocuklarda Hastalık Ve Hemşire Algısına Yönelik Resim Yorumlamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster