Öğretmen Adaylarının Öğretmen Ve Stem Özyeterliklerinin İncelenmesi Ve Karşılaştırılması
Künye
Güzel, Aysun. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Ve Stem Özyeterliklerinin İncelenmesi Ve Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.2024.Özet
Bu çalışma ile öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlikleri ile STEM
uygulamalarına ilişkin özyeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nde öğrenim gören 472 öğretmen adayı
üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılar, fen bilgisi, sosyal bilgiler, türkçe ve sınıf
öğretmenliği bölümlerinde 1. 2. 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmektedir. Katılımcılar basit
seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında
“Kişisel Bilgi Formu”, “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ve “STEM Uygulamaları
Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen Özyeterlik Ölçeği 3 faktörden
oluşmuştur. Ölçeğin Öğrenci Katılımına Yönelik Özyeterlik faktörü için Cronbach's
Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,876, Öğretim Stratejilerine Yönelik Özyeterlik
faktörü için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,902 ve Sınıf Yönetimine
Yönelik Özyeterlik faktörü için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,908
olarak bulunmuştur. “STEM Uygulamaları Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” CronbachAlpha değeri 0.970 olarak bulunmuştur ve ölçek tek boyuttan oluşmuştur. Analizler
sonucunda öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlikleri ile STEM uygulamalarına
ilişkin özyeterlilikleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki ortaya
çıkmıştır. Bu sonuçlar öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlik inançları ile STEM
uygulamaları öğretmen özyeterlikleri arasında güçlü bir ilişki olduğu sonucu elde
edilmiştir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]