Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüzel, Aysun
dc.date.accessioned2024-12-26T05:26:01Z
dc.date.available2024-12-26T05:26:01Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationGüzel, Aysun. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Ve Stem Özyeterliklerinin İncelenmesi Ve Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6981
dc.description.abstractBu çalışma ile öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlikleri ile STEM uygulamalarına ilişkin özyeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nde öğrenim gören 472 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılar, fen bilgisi, sosyal bilgiler, türkçe ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde 1. 2. 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmektedir. Katılımcılar basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ve “STEM Uygulamaları Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen Özyeterlik Ölçeği 3 faktörden oluşmuştur. Ölçeğin Öğrenci Katılımına Yönelik Özyeterlik faktörü için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,876, Öğretim Stratejilerine Yönelik Özyeterlik faktörü için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,902 ve Sınıf Yönetimine Yönelik Özyeterlik faktörü için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı Alpha=,908 olarak bulunmuştur. “STEM Uygulamaları Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” CronbachAlpha değeri 0.970 olarak bulunmuştur ve ölçek tek boyuttan oluşmuştur. Analizler sonucunda öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlikleri ile STEM uygulamalarına ilişkin özyeterlilikleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlik inançları ile STEM uygulamaları öğretmen özyeterlikleri arasında güçlü bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖzyeterliken_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğretmen Ve Stem Özyeterliklerinin İncelenmesi Ve Karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record