Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağıroğlu, Esra
dc.date.accessioned2025-01-08T10:42:36Z
dc.date.available2025-01-08T10:42:36Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationSağıroğlu, Esra, İkinci El Ürün Alım-Satım Süreçlerinde Pazarlama Karmasının İncelenmesi: E-Ticaret Platformları Üzerine Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/7011
dc.description.abstractİkinci el tüketimi gün be gün artış gösteren ve günümüz de oldukça popüler hale gelmiş ve tüketiciler tarafından daha çok satın alınmaya başlamıştır. Özellikle zaman tasarrufu ve kolay erişilebilirlik açısından çoğu dijital tüketici elektronik ticaret platformları üzerinden ikinci el alışverişi yapmayı tercih etmektedir. Bu kapsam da araştırmanın amacı Türkiye’de elektronik ticaret platformları üzerinde ikinci el alım -satım sürecinde pazarlama karmasını incelemektedir. İlk başlarda ikinci el ürünler fiziki mağazalardan alım-satım yapılırken, teknolojinin gelişmesi ile ve internetin hayatımıza girmesiyle ikinci el ürünler elektronik ticaret platformları üzerinden alınmaya ve satılmaya başlanmıştır. Tüketicilerin kullanmadıkları veya kullanmak istemedikleri ürünleri platformlar üzerinden tüketicilere satması ya da tüketicilerin ihtiyacı olan ikinci el ürünleri satın almak için elektronik ticaret platformların önemi artmıştır. Yeni bir sektör olarak görülen ikinci el platformları kullanıcıları ve pazarlama karması unsurları üzerinde gerçekleştirilecek bu araştırmanın konusu ile ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla araştırma kapsamında örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak ikinci el satan elektronik ticaret platformları ve pazarlama karması unsurları açısından betimsel ve ilişkisel analizler yapılmıştır ve verilerin görselleştirilmesinde frekans grafikleri ve kod haritaları kullanılmıştır.Ayrıca araştırma sürecinde hazırlanan görüşme soruları yüz yüze 20 katılımcı ile elektronik ticaret platformları üzerinden ikinci el alım-satım yapan tüketicilerden veriler toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre kullanılan platformlarda ürün hakkında ürünün yeterli bilgisi, ürün fiyat aralığı ve ürünün görselliği için gerekli fotoğraflar gibi özelliklerin katılımcıların kullandığı platformlarda mevcut olarak bulunduğu tespit edilmiştir. Kullanılan platformlarda yüklenilen ürünlerin kullanım durumlarına göre her ürün satıcısına değişkenlik göstermektedir. İkinci el platformlarında satın alınan ürünlerin ödemesinin nasıl ne şekilde sağlanacağı bilgisinin tüketicilere bilgi verilmesi önemlidir. Kargolama, teslimat ise tüketiciler için önemli olan diğer unsurdur. Tüketiciler satın almış olduğu ürünleri ne zaman, nasıl ve ne şekilde kendilerine ulaştırılacağını bilmek isterler. Dolayısıyla ürünlerin açıklama kısmına bu unsur ile ilgili detaylı bilgi açık olarak ifade edilmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci Elen_US
dc.subjectİkinci El Ürünen_US
dc.subjectDijital Pazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Karması Unsurlarıen_US
dc.subjectElektronik Ticaret Platform Modellerien_US
dc.titleİkinci El Ürün Alım-Satım Süreçlerinde Pazarlama Karmasının İncelenmesi: E-Ticaret Platformları Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster