Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mesleki Ve Teknik Eğitimin Rolü
Künye
Sümeyye Sayak, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mesleki Ve Teknik Eğitimin Rolü (Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2024.Özet
Bu araştırmanın temel amacı SKA’nın gerçekleştirilmesinde mesleki ve teknik eğitimin
rolünü belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ilinde görev yapan 18 teknik
öğretmen ve okul yöneticileri oluşturmaktadır.
Verilerinin toplanmasında “kişisel bilgi formu” ve araştırmacı tarafından oluşturulan
“yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda
“mevcut durum, uygulanabilirlik ve ulaşılabilirlik, sürdürülebilirlik ve eğitim” olmak üzere 4
tema ortaya çıkmıştır.
Araştırma bulgularında öğretmen ve yöneticiler meslek lisesindeki öğrencilerin başarılarının
düşük olduğunu belirterek nitelikli eğitimin yapılamadığını ifade etmişlerdir. Öğretmen ve
yöneticiler SKA’larla ilgili gerekli altyapı ve bilgilendirme sağlanırsa uygulanabilir ve
ulaşılabilir olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen ve yöneticiler mesleki eğitimin ekonomik
büyümeye katkı sağladığını, öğrencilerin uygulamalı eğitim imkânı bulmalarının iş yaşamı
öncesi beceri kazandırdığını bu durumun üretken ara insan gücü yetiştirmeye, istihdamı
artırmaya ve ekonomik büyümeye katkı sağladığını belirtmişlerdir. Bununla birlikte okul-
sektör uyumunun geliştirilmesi halinde ekonomik büyümeye katkının artacağını ifade
etmişlerdir. Öğrencilerin sermaye, tecrübe ve özgüven eksikliği yaşamalarına rağmen istekli
olması ve nitelikli yetiştirilmesi durumunda girişimcilik, yaratıcılık ve yenilikçilik becerilerinin
gelişeceğini ifade etmişlerdir. Öğretmenler bazı alanlarda fiziksel imkânların yetersizliğinin
programın uygulanmasını zorlaştırdığını ifade etmişlerdir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]