Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeydoğan, H.Ömer
dc.contributor.authorHayran, Zeynel
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:36Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMU5qazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/959
dc.description.abstractAmaç ve Önem: Çocuğun bilişsel temelli yeterlikleri kullanabilmesi kendisi için hazırlanan kitapların uygunluğuna bağlıdır. Çocuk kitaplarında yer alan tanımlama, neden sonuç, karşılaştırma ve benzeri öğeler, bir çocuğun okuma anlama başarımını (performans) ve anımsamasını farklılaştırmaktadır. Bu öngörüden hareketle nitelikli çocuk kitabı ölçütlerine uygun seçilen bir dizi kitabın okutulduğu deney grubunun bilişsel işlevlerini (yorumlama, örneklendirme, sınıflama, özetleme, sonuç çıkarma, karşılaştırma ve açıklama yönünden) kullanma düzeyleri ile kontrol grubunun bu bilişsel işlevleri kullanma düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı araştırılmıştıren_US
dc.description.abstractBu Qualified children’s books are high-qualified learning materials constructed in accordance with children’s development levels. This study attempted to investigate the impacts of qualified children’s books on children’s skills such as explaining, comparing, interpreting, exemplifying, classifying, summarizing, and inferring. To this end, a pretest–posttest model was employed in the present study with two groups each of which consisted of 25 students in 2015 spring semester. The Test on the Use of Cognitive Competencies, comprising 25 questions, was employed to determine the cognitive skills of the experimental and control group students. In the end, a posttest was administered to both the experimental and control groups. Data were analyzed using a one-way ANOVA, t-test, arithmetic mean, and standard deviation techniques. In light of the research findings, this study offers some suggestions for parents, teachers, and school administrators regarding the selection of quality children’s booksen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleNitelikli Çocuk Kitaplarının Öğrencilerin Bilişsel İşlevleri Kullanma Düzeylerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Qualified Children’s Books on Students’ Ability toUse Cognitive Functions1en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1589en_US
dc.identifier.endpage1599en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster