Yazar "Gülbahar, Bahadır" için listeleme
-
Developing The In-Class Leader Teaching Skills Perception Scale: Reliabılity And Validity Study
Gülbahar, Bahadır (2017)Lider öğretmenlik becerilerini, sınıf içi ve sınıf dışı beceriler olarak ayırmak mümkündür. Nitelikli bir öğretimin gerçekleşmesini sağlayacak temel etkenin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerini haiz öğretmen olduğu ... -
Examining the Relationships Among Teachers' Work Engagement, Teamwork Attitudes, and Efficacy for Classroom Diversity
Gülbahar, Bahadır; Gültekin, Gözde Sezen; Gün, Mesut (Ilem, 2022)The purpose of this quantitative research is to examine the relationships among teachers' work engagement, teamwork attitudes, and efficacy for classroom diversity within the scope of structural equation modeling. The ... -
Gümüşhane Ve Bayburt Masalları adlı eserdeki masalların Türkçe dersi 1-8. sınıflar öğretim programı değerler eğitimi açısından incelenmesi
Kaya, Serhat (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Günümüzün eğitim anlayışına göre masallar, çocuk eğitiminde önemli bir araçtır. Çocuk edebiyatının en ilginç ve renkli ürünleri arasında yer alan masallar, geçmişten günümüze kadar çocukların ilgisini çeken metinler arasında ... -
Investigation of the relationship between perception of supervisor support, perceived school effectiveness, work engagement, job satisfaction and organizational cynic attitude of teachers
Gülbahar, Bahadır (Ozgen Korkmaz, 2020)The main purpose of this quantitative relational research is to test the theoretical framework within the structural equation model that if the perceived supervisor support affects the perception of school effectiveness, ... -
Okul yöneticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki öğretim liderliği rollerini belirlemeye yönelik bir alanyazın tarama çalışması
Gülbahar, Bahadır (2014)Öğretim programlarının amaçlarına ulaşması, büyük ölçüde okul yöne- ticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki öğretim liderliği rollerini yerine getirmelerine bağlıdır. Bu çalışma, söz konusu rolleri saptayabilmek ... -
Ortaokul 6-8. sınıf Türkçe dersi basılı öğretim materyallerinin dinleme
Doğancı, Mahmut Sami (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Yapılandırmacı yaklaşımla hazırlanan Türkçe Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı'nda dinleme becerisi, ayrıntılı bir şekilde ele alınmış ve Türkçe ders kitaplarındaki her temada en az bir dinleme metnine yer verilmesi ... -
Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin dinleme becerileri farkındalıklarının incelenmesi
Durmuş, İsmail (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Dinleme, çocuklara kazandırılması gereken en önemli dil becerisidir denebilir. İlkokul birinci sınıftan itibaren sistemli bir şekilde verilecek dinleme becerisi öğrencilerin sosyal ilişkilerde ve öğretim hayatlarında daha ... -
Ortaokul Öğretmenlerinin Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Gülbahar, Bahadır (2018)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Evren, 2016-2017 Eğitim ve Öğretim ... -
Öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliliklerine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşleri
Ertuğrul, Gülşah (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu tezin amacı, öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliliklerine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerini tespit etmektir. Tez bu yönüyle, öğretim elemanlarının yeterliklerinin, bir anlamda ... -
Öğretimi Planlama Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Gülbahar, Bahadır (2016)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğretimi planlama yeterlik algılarının ölçülmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla hazırlanan 5'li likert tipi denemelik ifadeler açımlayıcı ... -
Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerinin incelenmesi
Ekici, Engin (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu tezin amacı, Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerine ilişkin algıları ile anılan kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin öğretim elemanlarının olumlu sınıf ... -
Türkçe öğretmenlerinin öğretimi planlama yeterliklerine ilişkin algıları ile zaman yönetimi becerilerine ilişkin algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Alper, Öznur Bölükbaş (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Öğretimde hedeflere ulaşmak için öğretimi planlama ve öğretim zamanını etkili kullanmanın iki önemli eylem olduğu söylenebilir. Bu araştırmadaki temel amaç, Türkçe öğretmenlerinin öğretimi planlama yeterliklerine ilişkin ... -
Türkçe öğretmenlerinin öğretmen liderliğine ilişkin algılarının incelenmesi
Gürler, Aydın (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin öğretmen liderliği algılarını "cinsiyet, medeni durum, yönetimle ilgili eğitim durumu, yöneticilik tecrübesi, mesleki kıdem" değişkenleri açısından incelemektir. Liderlik, günümüzde ... -
Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarının incelenmesi
Aksungur, Gülşah (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını "cinsiyet, medeni durum, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki ... -
Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algıların incelenmesi
Yıldız, Osman (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algılarını "cinsiyet, medeni durum, liderlikle ilgili eğitim durumu, yöneticilik tecrübesi, mesleki kıdem" değişkenleri açısından incelemektir. ... -
Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları ile duygusal zekâ algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Doğan, Tuğba (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları ile duygusal zekâ algıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı da Türkçe öğretmenlerinin sınıf ... -
Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Erdoğan, Aysun (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri ile kişilik özelliklerine ilişkin algıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı da Türkçe öğretmenlerinin sınıf ... -
Türkçe öğretmenlerı̇nı̇n örgütsel kı̇mlı̇k ve okul ı̇klı̇mı̇ algıları ı̇le takım çalışması tutumları arasındakı̇ ı̇lı̇şkı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇
Ülker, Erdinç (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Türkçe öğretmenlerinin örgütsel kimlik ve okul iklimi algıları ile takım çalışmasına ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlayan bu araştırma nicel tarama ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenme verimliliğini etkileyen öğretmen davranış ve özellikleri
Genç, Ayşe (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenme verimliliğini etkileyen öğretmen davranış ve özelliklerini tespit etmektir. Durum çalışması yöntemli nitel bu çalışmanın evrenini, 2021-2022 akademik yılında resmî ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretmenlerinin mesleki öz yeterlikleri ile sınıftaki farklılıklar yeterlikleri arasındaki ilişki
Şentürk, Salih (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Eğitim-öğretimin niteliğini ortaya koyan en önemli unsurlardan birinin öğretmen niteliği olduğu söylenebilir. Verimli öğrenmenin ve öğretim hedeflerine ulaşmanın daha çok öğretmen yeterlik ve becerilerinden etkilendiğini ...