Yazar "Hayran, Zeynel" için listeleme
-
Çetin Öner'in çocuk romanlarında kullanılan karakter geliştirme yöntemleri üzerine bir inceleme
Karayel, Ömer Faruk (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine dayalı bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere beş ana bölümden oluşmuştur. Bu çalışmada, Çetin Öner'in çocuk ... -
The Effect of Multimedia-Based Learning on the Concept Learning Levels and Attitudes of Students
Beydogan, H. Omer; Hayran, Zeynel (ANI YAYINCILIK, 2015)Problem Statement: Rich stimuli received by sensory organs such as vision, hearing, and touch are important elements that affect an individual's perception, identification, classification, and conceptualization of the ... -
The Effect of Multimedia-Based Learning on the Concept Learning Levels and Attitudes of Students
Beydoğan, H. Ömer; Hayran, Zeynel (2015)Bireyin dünyayı anlamlandırması, bilişsel olarak kavramlara yüklediği anlama ve kavramları anlamına uygun kullanma yeterliğiyle ilişkilidir. Anlamlandırmada bu denli önemli olan kavramlaştırma süreci, duyum kanallarından ... -
Examining the Speaking Self-Efficacy of Pre-service Teachers Concerning Different Variables
Hayran, Zeynel (Anı Yayıncılık, 2020)Purpose: This study was conducted to examine the speaking self-efficacy of pre-service teachers concerning different variables. Self-efficacy indicates the belief of an individual concerning the capacity of fulfilling a ... -
Nitelikli Çocuk Kitaplarının Öğrencilerin Bilişsel İşlevleri Kullanma Düzeylerine Etkisi
Beydoğan, H.Ömer; Hayran, Zeynel (2017)Amaç ve Önem: Çocuğun bilişsel temelli yeterlikleri kullanabilmesi kendisi için hazırlanan kitapların uygunluğuna bağlıdır. Çocuk kitaplarında yer alan tanımlama, neden sonuç, karşılaştırma ve benzeri öğeler, bir çocuğun ... -
Ortaokul öğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarının incelenmesi
İyigör, Didem Balcı (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Nicel bir nitelik taşıyan, betimsel desenin kullanıldığı bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere altı ana bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada, ortaokul 8. sınıf ... -
Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları
Er, Mehmet (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Nicel bir nitelik taşıyan bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere altı ana bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMLARI ANLAMLANDIRMA EĞİLİMLERİ
Beydoğan, H Ömer; Hayran, Zeynel (2016)Dış dünyadan gelen uyaranların duyumlar yoluyla bilişe aktarılması sayesinde nesneler ve olaylar algılanır, adlandırılır, sınıflanır ve bilişte şekillenir. Şekillenme sürecini pek çok değişken etkiler. Bu araştırmada ... -
Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (Şanlıurfa il örneği)
Er, İhsan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Nicel ve nitel bir özellik taşıyan, karma desenin kullanıldığı bu araştırma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmada, Türkçe ...