Yazar "Yıldırım, Kasım" için listeleme
-
Çoklu Zeka Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Erişilerine Etkisi
Yıldırım, Kasım (2006)Bu deneysel çalışmada İlköğretim 4. sınıf Matematik dersinde çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında erişi açısından ... -
Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi
Yıldırım, Kasım; Tarım, Kamuran (2008)Bu çalışmada, çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2005-2006 eğitim yılı bahar döneminde Adana iline bağlı bir devlet ilköğretim ... -
How to choose a readable book
Ateş, Seyit; Çetinkaya, Çetin; Yıldırım, Kasım (2012)Bu araştırmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin kendi kitap seçimlerinde kullanabilecekleri bir rubrik geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taranmış ve bu doğrultuda öğrenciler, ... -
Kelime bilgisi okuduğunu anlamanın anlamlı bir yordayıcısı mıdır ve yordama gücü metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
Yıldırım, Kasım; Yıldız, Mustafa; Ateş, Seyit (2011)Bu araştırmada öğrencilerin kelime bilgilerinin metin türleri açısından okuduğunu anlama ile ilişkili olup olmadığı ve kelime bilgisinin okuduğunu anlamayı metin türleri açısından yordayıp yordamadığı araştırılmıştır. ... -
Öğretmen adaylarının kendini ayarlama psikolojilerinin belirlenmesine yönelik bir durum çalışması
Yıldırım, Kasım; Bozdoğan, E.Aykut (2009)Yapılan çalışma ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin Kendini Ayarlama Psikolojilerinin cinsiyete ve öğrenim gördükleri Anabilim Dalına göre farklılaşma gösterip göstermediği ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilen ... -
Öğretmenlerin öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini değerlendirmede kullanabilecekleri bir sistem: Barrett taksonomisi
Yıldırım, Kasım (2012)Okuma becerisi tüm öğrenmelerin altında yatan en temel beceridir. Okuma başarısının ise en önemli unsuru okuduğunu anlamadır. Anlamayı değerlendirmenin ve izlemenin en önemli yordayıcılardan biri olarak sorular gösterilmektedir. ... -
Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri
Tay, Bayram; Yıldırım, Kasım (2009)Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
Bu çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin farklı değişkenler boyutunda internet kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Bir Durum Çalışması
Yıldırım, Kasım (2008)Bu araştırma ilköğretim sınıf öğretmenlerinin araç ve gereç kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Araştırma nitel bir araştırma olup, veri toplama tekniklerinden ... -
Values Education Experiences of Turkish Class Teachers: A Phenomonological Approach
Yıldırım, Kasım (2009)Problem Durumu:Değer eğitimi konusuna duyulan ilgi ve ihtiyaç gittikçe artmaktadır. Eğitim danısmanları ve eğitimciler bugünün çocuklarını topluma daha yararlı hale getirmek için büyük bir uğras içine girmislerdir. Özellikle ... -
Yetişkin okuma motivasyonu ölçeği’nin türkçe uyarlaması
Okuma motivasyonu, bireylerin okumaya yönelmesinde ve okumayı sürdürmesinde etkili olan temel bir faktördür. Bireyleri okumaya yönelten nedenler, bireylerin okuma amaçları, okuma eğilimleri ve okumaya ayırdıkları zaman ...