Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan Değer Eğitimi-I ve Değer Eğitimi-II anket formları ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni Kırşehir merkezdeki ilköğretim okullarından rastgele yolla seçilen iki ilköğretim okulunun dördüncü ve beşinci sınıfına devam eden öğrencilerin (öğrenci sayısı sıra ile 331 ve 326) velileridir. Bu çalışma evreninden olasılığa dayalı örnekleme tekniklerinden tabakalı örnekleme ile çalışmanın örneklemi oluşturulmuş ve anketlere cevap veren sırasıyla 378 ve 387 veli çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velileri öğretilmesi gerekli değerleri on dokuz farklı değer ile ifade etmişler, değerlerin öğretilme gerekçelerini başarılı olmak, toplumsallaşmak, demokratikleşmek, çocukların kendilerini geliştirmesi, öğretilmesi gerekli olduğu için ve barış şeklinde belirtmişlerdir. Veliler değer eğitimi konusunda kendilerini ve okulları yeterli görmekte ve değer eğitiminin öncelikli olarak ailenin sonra da okulun işi olduğunu düşünmektedirler. Öğrenci velileri; vatanseverlik, dürüstlük, aile birliğine önem verme, sorumluluk ve çalışkanlık değerlerini öncelikli görmektedirler. In this study, it is tried to determine what the views of the fourth and fifth grade students' parents about the values ??aimed to gain in social studies course. The research data were obtained by using the Value Education-I and Value Education-II questionnaires prepared by the researchers. The study population of the study is the parents of the students attending the fourth and fifth grades of two primary schools randomly selected from primary schools in Kırşehir (number of students 331 and 326 respectively). The sample of the study was formed by stratified sampling from probability-based sampling techniques from the population of the study and 378 and 387 parents who responded to the questionnaires formed the sample of the study, respectively. According to the findings, parents of fourth and fifth grade students expressed the necessary values ??with nineteen different values. Parents consider themselves and schools adequate for value education and think that value education is primarily the work of the family and then the school. Parents of students; patriotism, honesty, giving importance to family unity, responsibility and hardworking values.