Browsing Yayın Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-16 of 16
-
1998 ve 2005 İilköğretim sosyal bilgiler programlarında nedensellik
(2010)Nedensellik, neden ile sonuç arasındaki ilişkiyi ifade eder. Bilimde bu ilişkiye, nedensellik ilkesi ya da nedensellik kanunu denir. İlköğretim sosyal bilgiler dersinde çocuklara kazandırılacak olan bilgilerin nedensellik ... -
Aday Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme İlkelerini Uygulama Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
(2008)Bu çalışmada, aday öğretmenlerin ders sürecinde öğrenme-öğretme ilkelerini uygulama yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin aday öğretmen olarak katıldıkları “Öğretmenlik ... -
Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Farklı Değişkenler Açısından Problem Çözme Becerileri
(2009)Bu betimsel çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği’ndeki öğrencilerin farklı değişkenler açısından problem çözme becerilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2006-2007 öğretim yılının ... -
Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi
(2008)Yabancı Dil küreselleşen dünyamızda, çağdaş bilgiye ulaşmada en önemli ve en başta gelen vasıtalardan biridir. Yabancı Dil öğretiminin verimliliği kadar süreç içerisinde karşılaşılan problemlerin çözümü de aynı derecede ... -
Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
(2010)Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim ... -
An evaluation of compulsory education ( Primary ) in Turkish national education in joinning processes at the Europe union
(2009)Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkileri
(2007)Özet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Kronolojik Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Yarı Deneysel Bir Çalışma
(2007)Bu çalışma, 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında Kırşehir il merkezinde bulunan Süleyman Türkmani İlköğretim Okulu 5/B sınıfı öğrencileri ile hem nicel hem de nitel araştırma tekniklerine dayalı olarak yapılmış bir aksiyon ... -
İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
(2008)Bu araştırmada ilköğretim birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran ... -
İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi
(2010)Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; ... -
Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği
(2008)Çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının, müzik öğretimine yönelik öz yeterlilik düzeylerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. ... -
Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri
(2009)Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrenilmesi Gereken En Önemli Konunun Ne Olduğuna İlişkin Düşünceleri (Kırşehir İli Örneği)
(2008)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, fen ve teknoloji dersi ile ilk defa karşılaşacak olan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin bu derste ne öğrenmeleri gerektiği üzerine fikirlerini belirlemektir. Bu amaçla ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Bir Durum Çalışması
(2008)Bu araştırma ilköğretim sınıf öğretmenlerinin araç ve gereç kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Araştırma nitel bir araştırma olup, veri toplama tekniklerinden ... -
Sınıf öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
(2009)Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf ... -
Understanding Pre-Service Teachers' Mobile Learning Readiness Using Theory of Planned Behavior
(INT FORUM EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOC-IFETS, APR 2021)The study aimed to understand pre-service teachers' mobile learning readiness with Theory of Planned Behavior using external salient beliefs. There were nine hypotheses tested with a total of 533 pre-service teachers in ...