İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran 2007 tarihli , “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmiş olan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçeğe göre öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış ve yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya konulmuştur. In this study, the Turkish coursebook, student's workbook and the teacher's book that is delivered unpaid by the Ministry of Education to the teachers and students in primary education, first classes in 2007-2008 educational year; It is assessed depending on the teachers' opinions, the scale developed according to the criterias that has to be in the coursebooks which are determined in the instruction relating to the study and evaluation of Ministry of Education coursebooks and educational means dated on June, 2007. Descriptive method is used in this study. It is benefitted from SPSS packet programme in the statistical analysis of the data and percentage (%), frequency (f) techniques are used. As a result of the analysis, it is found out that teachers generally have positive opinions at the level of "yes" and "partly" on the coursebook, workbook and teacher's book.
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
9Issue
3Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Evaluation of primary education second and third class turkish textbook, student workbook and teacher guide book according to teacher opinions [İlkögretim ikinci· ve üçüncü sınıf türkçe ders kitabi, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi]
Şahin, A. (2010)In this survey primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book, which were handed out to students and teachers free by Ministry of Education in 2007-2008 academic year, ... -
İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi
Şahin, Ayfer (2010)Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; ... -
Dedem Korkut Kitabı’nın Mukaddimesi İle Boylar Arasındaki Organik Bağ
Bekki, Salahaddin (2015)ÖZ Türk ve dünya edebiyatının en önemli kültür miraslarından biri olarak kabul edilen Dedem Kor- kut Kitabı, biri diğerine göre daha kısa olan iki nüsha şeklinde günümüze ulaşmıştır. Bu nüshalardan Dresden unvanını taşıyanı ...