Bölüm "Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 68, listelenen: 1-20
-
2013 ve 2018 ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programlarında çevre içerikli kazanımların karşılaştırılması
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Son yıllarda insan eliyle ortaya çıkan çevresel sorunlar sürdürülebilir bir çevresel ortamın ortaya çıkmasını engellemektedir. Durum böyle iken sorunlar tespit edilmeli ve insan davranışlarının istendik yönde kalıcı olarak ... -
6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri dersi, öğrencilerin doğayı ve insanları anlamasında, özelliklerini açıklamasında ve bunlar arasındaki ilişkileri bilimsel olarak anlatabilmesinde yol gösteren pek çok disiplini içermektedir. Gündelik yaşam ... -
6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programındaki "olgu ve genellemelerin" tespit edilmesi, sunuş ve aktarma modellerinin kullanılabilirliğinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Ülkemiz de, diğer gelişmiş ülkelerde olduğu gibi okullarda fen ve teknoloji öğretimini daha verimli hale getirmek için yeni arayışlar içine girilmiştir. Bunun en somut örneği ise üniversitelere bağlı enstitülerde Fen ve ... -
6.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik öğrenme stratejilerinin ve fen öğrenme becerilerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Hatay ilinin İskenderun ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin öğrenme stratejileri ile fen öğrenme becerilerini ön-test son-test deneysel desenle ... -
7. sınıf öğrenci velilerinin matematik eğitiminden beklentilerinin kaygı, tutum ve akademik yılmazlıkları açısından incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Öğrencilerin özelliklerini açıklayan birçok kuram bulunmasına rağmen, onların eğitiminde büyük rol sahibi olan velilerine yönelik araştırmalara da ihtiyaç duyulmaktadır. Bu yüzden öğrenci velilerinin matematik eğitimine ... -
7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılıklarının belirlenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı öğrencilere yaratıcı düşünme beceri verilmesinin öğrencilerin; bilimsel yaratıcılıklarına ve bilimsel tutumlarına etkilerini incelenmektir. Ayrıca yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasındaki ilişkiyle ... -
8. sınıf öğrencilerinin uzamsal düşünme becerisi gerektiren gerçek yaşam problemlerini çözme durumları
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırma 8. Sınıf öğrencilerinin uzamsal düşünme becerisi gerektiren gerçek yaşam problemlerini çözme durumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak yürütülmüştür. ... -
8.sınıf Fen Bilimleri dersindeki kaynaştırma öğrencileri için portfolyo dosyası hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi: "Mevsimler ve iklim örneği"
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Portfolyo öğrencilerin yeteneklerini, becerilerini, güçlü ve zayıf yanlarını, öğrenme alanlarıyla ilgili olarak göstermiş olduğu çabayı ve başarı düzeyini yansıtan bilgi topluluğudur. Özel gereksinimi olan öğrencilere ... -
8.sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıları Kırşehir ilinde bir ... -
Altıncı sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımına ve sınıflandırılmasına yönelik kavram imajlarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı; ilköğretim 6.Sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımlanmasına ve sınıflandırılmasına yönelik oluşturdukları kavram imajlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacına uygun gerçekleşebilmesi ... -
Animasyon destekli öğretim sürecinin matematiksel ilişkilendirme becerilerine etkisi: Türev kavramı örneği
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 2018 matematik öğretim programına baktığımızda; matematiksel okuryazarlık seviyesi gelişmiş, matematiksel kavramları anlayan ve bu kavramları günlük hayatta kullanabilen, üst ... -
Bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin görüşlerine etkisi (Kırşehir ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, ortaokul 7. sınıf öğrencileri için alternatif etkinlik örnekleri tasarlayarak bu etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada, ön test ve son test olarak ... -
Cumhuriyetten günümüze hazırlanan fen müfredatlarında benimsenen öğrenme anlayışları
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, Cumhuriyetten günümüze hazırlanan fen müfredatlarında benimsenen öğrenme anlayışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında ... -
Çevrimiçi öğrenmeye yönelik öz yeterlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve uygulanması
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın ilk aşamasında, Sun ve Rogers (2021) tarafından geliştirilen çevrim içi öğrenmeye yönelik öz yeterlik ölçeğinin Türkçeye uyarlaması yapılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında, öğretmen adaylarının çevrim içi ... -
Fen alanı öğretmenlerinin uzaktan eğitim araçlarını kullanma niyetlerini etkileyen faktörler: YEM
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırma, uzaktan eğitime yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin niyetlerini belirleyen faktörleri incelemeyi hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda teknoloji kabul modeli, planlanmış davranış teorisi ve akış teorisinden ... -
Fen bilgisi 4. sınıf öğretmen adaylarının nanobilim ve nanoteknoloji hakkındaki tutumları ölçülmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi 4.sınıf öğretmen adaylarının nanobilim ve nanoteknolojiye yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. ... -
Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ikinci sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilimi dersine yönelik görüşleri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Çalışma çevre bilimi dersinin fen bilgisi öğretmen adayları üzeri deki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler altı ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkında bilgi ve tutum düzeylerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin küresel ısınma hakkında tutum ve bilgi düzeyleri, bunların hangi değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve aralarındaki ilişkinin araştırılması ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM uygulamalarındaki gelişim süreçlerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmen adaylarına STEM uygulamalarına dair bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler kazandırmak ve öğretmen adaylarının bu süreçteki gelişimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ...