Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Remzi
dc.contributor.authorTürkyılmaz, Mustafa
dc.contributor.authorKaradeniz, Abdulkerim
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek1UVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/105
dc.description.abstractBu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Kırşehir il merkezindeki farklı sosyo-ekonomik düzeyden ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine anket uygulanarak elde edilmiştir. Anket çalışması 627 öğrenciye uygulanmıştır. Bulgular kısmı öğrencilerin ankete verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (ss) değerleri kullanılarak oluşturulmuştur. Bulguların bir kısmı şu şekilde özetlenebilir: Örneklemdeki öğrencilerin 239’u kız, 388’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Elde edilen verilere göre kız öğrencilerin okuma sıklıklarının erkek öğrencilere göre daha fazla olduğu; anne-baba eğitim düzeyinin okuma sıklığını artırdığı, 8. sınıf öğrencilerinin 11 ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha fazla okuduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out in order to understand the reading habits of 8th, 9th,10th,11th and 12th grade students ( in their free times) who are in their adolescence period. These findings were gathered by applying the questionnaires on secondary and high school students coming from different socio- economic classes, in the first term of the of the 2009-2010 Academic Year in Kirsehir.This study included 627 students. Results part were designed according to the frequency(F) percentage(%), arithmetic mean and standart deviation of the responses given by students.Some of the results can be summed up in this way: '' 239 of the subjects were girls and 388 of them were boys. Our findings implies that reading frequency of the female students are greater than the male ones' reading frequency, parents' training level promote reading frequency and 8th grade studets read much more than the 11th and12th grade students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectErgenlik Dönemien_US
dc.subjectOkuma Alışkanlıklarıen_US
dc.subjectOkuma İlgisien_US
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectReading Habitsen_US
dc.subjectReading Educationen_US
dc.subjectReading Interesten_US
dc.titleErgenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıklarıen_US
dc.title.alternativeAdolescent students’ reading habitsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster