Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Adem
dc.contributor.authorTay, Bayram
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TmpjNE1UWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/119
dc.description.abstractÖzet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinlik- lerinin gerçekleştirileceği ders olarak, Fen Bilgisi Öğretimi I Dersi seçilmiş ve uygulama üç hafta boyunca yapılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla, 25 çoktan seçmeli sorudan oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için, Cronbach Alpha güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.71 olarak bulunmuştur. Deney ve Kontrol gruplarının öğrenme stratejilerini kullanmalarının, başarıları ve cinsiyetle bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için yüzde (%), frekans (f), bağımlı ve bağımsız t-Testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, her iki grup öğrencilerinin başarı ön test – son test puanları arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu başarı son test puanları arasındaki ilişki incelenmiş, deney grubundaki öğrencilerin son test puanlarının kontrol gurubundaki öğrencilerin son test puanlarından yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAbstract. This study is aimed to find out the effects of using learning strategies on the achievement. An experimental and control group were composed of 300 3rd grade students who attend to primary school teaching department in Kırşehir faculty of education. The sample course was chosen as science teaching I and the application was carried out for three weeks. To collect data scale with 25 questions was developed by the researcher. Alpha reliability coefficient was found as 0,71 after the analysis of the test. To determine if there was a relationship between the sexes of the students and their achievement after using learning strategies, frequency (f), percentage (%), and dependent - independent t-test were used. After evaluation of the test, there was a meaningful difference between grades of the students from pre-test and final test. Analyzing the data, it was seen that there was a significant difference in experimental group students' favors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLearning Strategiesen_US
dc.subjectStudent Achievementen_US
dc.subjectScience Teachingen_US
dc.subjectÖğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectÖğrenci Başarısıen_US
dc.subjectFen Öğretimien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Using Learning Strategies on Academic Achievement of Students in Science Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster