Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntem ve deseninden yararlanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir İl merkezinde bulunan 4 farklı mesleki okulda çalışan toplam 49 meslek öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğretmenlere derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerinin ve derslerde materyal kullanımı ile ilgili görüşlerinin sorulduğu dört açık uçlu sorunun bulunduğu bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin doküman incelemesi yoluyla analizi sonucunda ulaşılan bazı sonuçlar şöyledir: Öğretmenlerin büyük çoğunluğu derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerini kullandıklarını, ancak bunun yeterli düzeyde olmadığını ifade etmektedirler. Öğretmenlere göre sınıflarda bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yeterince yararlanılamamasının temel sebebi genel olarak materyal ve donanım yetersizliğidir. The purpose of this research is to identify the vocational and technical educational scool teachers' usage level of computer and internet based instructional material in their courses. A qualitative research design was used in this study. The candidates are from four different vocational schools constituting a total of 49 vocational teachers who are working Kırşehir, Turkey. To collect the data, the teachers were asked four open-ended questions about their level of computer and internet based instructional material usage in their courses and about their views through an interview form. The data obtained are analyzed by means of document review and some of the results are as follows: The majority of teachers express that they use computer and internet based instructional materials in their courses, but the usage level is not adequate. According to teachers, the primary reason for inadequate usage of computer and internet based instructional materials is insufficient material and old computer hardware.