Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorTunç, Seçkin
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek16RTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/120
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntem ve deseninden yararlanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir İl merkezinde bulunan 4 farklı mesleki okulda çalışan toplam 49 meslek öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğretmenlere derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerinin ve derslerde materyal kullanımı ile ilgili görüşlerinin sorulduğu dört açık uçlu sorunun bulunduğu bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin doküman incelemesi yoluyla analizi sonucunda ulaşılan bazı sonuçlar şöyledir: Öğretmenlerin büyük çoğunluğu derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerini kullandıklarını, ancak bunun yeterli düzeyde olmadığını ifade etmektedirler. Öğretmenlere göre sınıflarda bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yeterince yararlanılamamasının temel sebebi genel olarak materyal ve donanım yetersizliğidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the vocational and technical educational scool teachers' usage level of computer and internet based instructional material in their courses. A qualitative research design was used in this study. The candidates are from four different vocational schools constituting a total of 49 vocational teachers who are working Kırşehir, Turkey. To collect the data, the teachers were asked four open-ended questions about their level of computer and internet based instructional material usage in their courses and about their views through an interview form. The data obtained are analyzed by means of document review and some of the results are as follows: The majority of teachers express that they use computer and internet based instructional materials in their courses, but the usage level is not adequate. According to teachers, the primary reason for inadequate usage of computer and internet based instructional materials is insufficient material and old computer hardware.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVocational and technical educationen_US
dc.subjectInstructional materialen_US
dc.subjectComputeren_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectMesleki ve teknik eğitim.en_US
dc.subjectÖğretim materyalien_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions Of teachers’ employed in vocational and technical education institutions about computer and internet based teaching materials usageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran ün. Eğitim Faken_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster