Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, M. Pınar Güler
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:59Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnprNU1UUTA=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/166
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, fen ve teknoloji dersi ile ilk defa karşılaşacak olan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin bu derste ne öğrenmeleri gerektiği üzerine fikirlerini belirlemektir. Bu amaçla sınıf öğretmeni adaylarına, ilköğretim 4. sınıf öğrencisinin fen ve teknoloji dersinde öğrenmesi gereken en önemli konunun ne olduğu gerekçesi ile sorulmuş, alınan cevaplar betimsel olarak tanımlanmıştır. Çalışmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D.’nda öğrenim gören 3. sınıf öğrencileri, örneklemini ise bu evrenden seçilen 71 kişi oluşturmuştur. Cevaplar doğrultusunda öğretmen adayları, en çok biyoloji, daha sonra ise kimya ve fizik konularının öğrenilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Gerekçeleri, öğretmen adaylarının kendi ifadeleri verilerek ayrıntıları ile sunulmuştur. Öğretmen adaylarının öğrenilmesini gerektiğini düşündükleri konular, öğrencilerin öğrenmek istedikleri konular ile örtüşmektedir. Öğrenciler de öğretmen adayları da, en önemli konunun biyoloji olduğu üzerinde yoğunlaşmışlardır. Öğrencilerin merak ettikleri ve öğretmenlerin öğrenilmesi gerektiğini düşündükleri konular yakından uzağa, somuttan soyuta ilkesini doğrulamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the opinions of preservice teachers about what the 4.grade students should learn in science and technology lesson who takes the subject for the first time. In this aim, according to preservice teachers, the question, what the most important subject is, which the 4. class students should learn, and its reasons, is asked. Universe of this study is consist of 3th. grade students of Candidate Teaching of Ahi Evran University. Also, the sample of this study is formed by the 71 students who are chosen randomly. Findings from this study are investigated as a descriptive, then these are classified the areas of biology, physic, and chemistry, lastly, these findings are investigated in the area of units. According to answers of candidates, it is mentioned that the students should learn biology at most, and then they should learn physic and chemistry. Their reasons are presented with the teacher’s own descriptions and details. The opinions of candidates and elementary school students have similarities. Both teachers and students share the same ideas of the most important subject is biology, and then chemistry and physics, which should be learned. The subjects, which the students are curious about, and the teachers want to teach confirm the principle of from the close to the far and from the concrete to the abstract.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen ve teknoloji öğretimien_US
dc.subjectSınıf öğretmeni adaylarıen_US
dc.subjectScience and technology educationen_US
dc.subjectPre service candidate teachersen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrenilmesi Gereken En Önemli Konunun Ne Olduğuna İlişkin Düşünceleri (Kırşehir İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Opinion of Preservice Teachers' What the Most Important Subject is Which Should be Learned in Science and Technology Lessonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster