Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTay, Bayram
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:59Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBMk1qUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/175
dc.description.abstractNedensellik, neden ile sonuç arasındaki ilişkiyi ifade eder. Bilimde bu ilişkiye, nedensellik ilkesi ya da nedensellik kanunu denir. İlköğretim sosyal bilgiler dersinde çocuklara kazandırılacak olan bilgilerin nedensellik ilkesi göz önünde bulundurularak verilmesi gerekmektedir. Bu nedenle de okul programları düzenlenirken bu ilke göz ardı edilmemelidir. Bu çalışmada, nedensellik kavramının 1998 ve 2005 İlköğretim Sosyal Bilgiler programlarında nasıl yer aldığı verildikten sonra her iki programda nedensellik kavramının verilişi karşılaştırmalı olarak ele alınmış ve bir değerlendirme yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractCausality is the relationship between cause and effect. This relationship in literature can be called as principle or law of causality .It is necessary to take causality into consideration while teaching the subjects of the courses in primary schools. So, in case of preparing school curriculum, this point should be kept in mind. In this study, firstly, how the concept of causality was taken in 1998 and 2005 in social sciences curriculum, and two causality in each year was compared and then evaluated accordingly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectNedenselliken_US
dc.subject1998 ve 2005 İlköğretim Sosyal Bilgiler Programlarıen_US
dc.subjectSocial Sciencesen_US
dc.subjectCausalityen_US
dc.subject1998 and 2005 Primary Schools Social Sciences Curriculumen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title1998 ve 2005 İilköğretim sosyal bilgiler programlarında nedenselliken_US
dc.title.alternativeCausality in social sciences curriculum of primary schools in 1998 and 2005en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster