Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:07Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RZNU5ESXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/251
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin, sınıf içi öğretim sürecinde sorulardan yararlanma yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışma niteliğindedir. Veriler, staj uygulaması sürecinde sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin, diğer öğretmen adayları tarafından gözlenmesi ile toplanmıştır. Veri toplama aracı; soru hazırlama, soru sorma ve geribildirim verme alt boyutlarından oluşmaktadır ve araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Aracın güvenirlik katsayısı, Cronbach alpha=0,8616 olarak belirlenmiştir. Veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda aday öğretmenlerin özellikle nitelikli soru hazırlama konusunda önemli eksiklerinin olduğu belirlenmiştir. Sorulardan yararlanma alt boyutları arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Öğretmen adayları, sorulardan yararlanırken öğrencilerin zihinsel gelişmişlik ve bilgi düzeylerini dikkate almamaktadırlar. Sorulardan bir ders sürecinde en etkin yararlanılabildiği soru sayısının, 16-20 soru olduğu belirlenmiştir. Buna göre sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin, öğretimde sorulardan yararlanma konusunda eğitim ihtiyaçları bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research is done to identify the capacities of social studies candidate teachers’ about utilizing from questions in in-class teaching. Research is a descriptive study. Data were gathered by observing of social sstudies candidate teachers’ by other teacher candidates. Data gathering tool is preparing questions, asking questions and giving feedback. It was developed by researcher. Reliability coefficient of data gathering tool was determined as Cronbach alpha 0, 8616. Mean, standard deviation, one-way variance analysis (ANOVA) and Scheffe test were applied on data. The end of the research, it was detected that social studies candidate teachers have some problems about the capacity of preparing qualified questions, asking questions and giving feedback. Teacher candidates don’t pay attention to the students’ intelligence and knowledge levels while preparing questions. It is determined that the number of questions used effectively during a lesson period is 1620. According to this situation, social studies candidate teachers need education about utilizing questions in teaching process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectsoruen_US
dc.subjectSınıfen_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectQuestionen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretimde Sorulardan Yararlanma Yeterlikleri (AEÜ Eğitim Fakültesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeCapaties of Social Studies Candidate Teachers' About Utilizing from Questions in In-Class Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster