Yazar "Aydın, Abdullah" için listeleme
-
2013 ve 2018 ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programlarında çevre içerikli kazanımların karşılaştırılması
Haliloğlu, Aslıhan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Son yıllarda insan eliyle ortaya çıkan çevresel sorunlar sürdürülebilir bir çevresel ortamın ortaya çıkmasını engellemektedir. Durum böyle iken sorunlar tespit edilmeli ve insan davranışlarının istendik yönde kalıcı olarak ... -
6, 7, 8. sınıflar fen ve teknoloji dersi öğretim programı'ndaki soruların yenilenmiş bloom taksonomisi'ne göre incelenmesi
Güven, Çağrı (Ahi Evran Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan soruların YBT'nin bilişsel süreç boyutuna göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. T.C. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından, ... -
6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi
Doğan, Pınar (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri dersi, öğrencilerin doğayı ve insanları anlamasında, özelliklerini açıklamasında ve bunlar arasındaki ilişkileri bilimsel olarak anlatabilmesinde yol gösteren pek çok disiplini içermektedir. Gündelik yaşam ... -
6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programındaki "olgu ve genellemelerin" tespit edilmesi, sunuş ve aktarma modellerinin kullanılabilirliğinin incelenmesi
Acer, Fatih (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Ülkemiz de, diğer gelişmiş ülkelerde olduğu gibi okullarda fen ve teknoloji öğretimini daha verimli hale getirmek için yeni arayışlar içine girilmiştir. Bunun en somut örneği ise üniversitelere bağlı enstitülerde Fen ve ... -
7. sınıf fen ve teknoloji müfredat modülasyonu: Öğretmenden gelen özgün anlamlar (Analojiler)
Öztürk, Fatma Nur (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Soyut ve anlaşılmayan kavramların somut ve anlaşılır hale getirilmesinde analojilerden yararlanılabilir. Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf fen ve teknoloji müfredatı ve ders kitabındaki konuların öğretilmesinde, öğretmenlerin ... -
8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki bilgilerinin epistemolojik inançlar açısından incelenmesi
Durmaz, Serbay (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, epistemolojik inanç ve akademik başarının 8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusunda bilgi düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelindedir. ... -
Bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
Bilgin, Lütfiye Nisa (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyetlerine, mesleki deneyim sürelerine, branşlarına, görev yaptıkları okulun yerleşim birimine ... -
Cumhuriyetten günümüze hazırlanan fen müfredatlarında benimsenen öğrenme anlayışları
Gürcü, Mediha Yılmaz (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, Cumhuriyetten günümüze hazırlanan fen müfredatlarında benimsenen öğrenme anlayışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında ... -
Fen alanı öğretmenlerinin uzaktan eğitim araçlarını kullanma niyetlerini etkileyen faktörler: YEM
Öz, İpek (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırma, uzaktan eğitime yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin niyetlerini belirleyen faktörleri incelemeyi hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda teknoloji kabul modeli, planlanmış davranış teorisi ve akış teorisinden ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme
Aydın, Abdullah (2011)Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği üçüncü sınıfta yer alan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Dersi kapsamında; öğretmen adaylarının anlamakta zorluk çektikleri konular ile ilgili atık maddelerden öğretim ... -
Kimya I ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Aydın, Abdullah (2010)Öğrenme-öğretme ve değerlendirme sürecinde en çok başvurulan kaynaklardan biri de ders kitaplarıdır. Ders kitapları hazırlanırken müfredat çerçevesinde, eğitim ve öğretimi etkili kılacak şekilde hazırlanması temel şarttır. ... -
Matematik destekli fen öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin tutum, motivasyon ve akademik başarıları üzerindeki etkisi: Yoğunluk örneği
Akdeniz, Emine Doğan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, matematiksel açıdan zenginleştirilmiş fen öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin fen ve matematiğe yönelik tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve yoğunluk konusuna ilişkin akademik başarıları ... -
Ortaokul 8.sınıf fen ve teknoloji öğretim programı çerçevesinde ders kitabının bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması ve bilimsel süreç becerilerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri
Turan, Fatma (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Ülkemizde 2005 yılında değişen müfredata bilimsel süreç becerileri eklenerek araştıran, sorgulayan, inceleyen, günlük hayatında öğrendiği bilgiler ile bağlantı kurabilen, dünyaya bir bilim adamının bakış açısıyla bakabilen ... -
Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri
Aydın, Abdullah (2007)Bu araştırmada, 1992’den beri uygulamaya konulan ortaöğretim kimya dersi öğretim programının, kimya dersi öğretim programının uygulama sürecini gerçekleştirme boyutunda uygunluğu, programı uygulayan öğretmenlerin görüşlerine ... -
Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri
Aydın, Abdullah (2008)Bu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin 1992'den beri uygulanan kimya müfredatları ile ilgili görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 21 ilimizden rasgele seçilen 66 devlet lisesi kimya öğretmenlerine Öğretmen ... -
Öğretmenlerin fen eğitimine yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi
Gazioğlu, Fatma (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin Fen eğitimine yönelik öz-yeterlik inançlarını farklı değişkenler yönünden incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin Fen eğitimine ... -
Öğretmenlerin fen öğretiminde sanal gerçeklik kullanma niyetlerine ilişkin kavramsal bir modelin geliştirilmesi
Ateş, Rabia (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Günümüzde, teknoloji ve eğitim entegrasyonu ile ilgili olarak yapılan araştırmalar oldukça değerlidir. Sanal gerçeklik programları ise bilim ve teknoloji gelişiminin de etkisiyle günümüzde son derece önemli bir noktaya ... -
The Similarities of Acquisitions towards STEM Activity in Science Course Teaching Curricula: in Turkey Physical Events/New Zealand Physical World
Aydın, Abdullah; Kıvanç, Zeliha (Hacettepe Üniversitesi, 2022)In this study Physical events/physical world achievements taking place in New Zealand and Turkey Science Course Teaching Curriculums were examined a towards STEM activity and the comparison of the similarities of the ... -
The Similarities of Acquisitions towards STEM Activity in Science Course Teaching Curricula: in Turkey Physical Events/New Zealand Physical World
Aydın, Abdullah; Kıvanç, Zeliha (Hacettepe University, 2022)In this study Physical events/physical world achievements taking place in New Zealand and Turkey Science Course Teaching Curriculums were examined a towards STEM activity and the comparison of the similarities of the ... -
Türkiye ve Etiyopya ortaöğretim fen müfredatlarının kazanımlar yönünden karşılaştırılması
Çiftçi, Burak (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Türkiye ve Etiyopya Ortaöğretim Fen Müfredatlarının (Fizik, Kimya, Biyoloji) kazanımlarının ima, ifade, vurgu benzerlikleri yönünden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada karşılaştırmalı eğitim ...