Yayın tarihi için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 1128, listelenen: 1-20
-
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretim Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
(2006)Öğretmenler, eğitim meleğini profesyonel olarak yürüten kişilerdir. Bu nedenle öğretmenlerin belirli yeterliklere sahip olması gerekir. Bunlar; (a) genel kültür, (b) özel alan bilgisi ve (c) öğretim bilgisi olarak ... -
Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi
(2006)Portfolyo değerlendirme, öğrencinin zaman içinde bir ya da daha fazla alanda sarf ettiği çabayı, gösterdiği gelişimi ve başarıları yansıtan tüm çalışmaların toplamıdır. Bu çalışmada lisans düzeyi anatomi dersinde portfolyonun, ... -
Çoklu Zeka Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Erişilerine Etkisi
(2006)Bu deneysel çalışmada İlköğretim 4. sınıf Matematik dersinde çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında erişi açısından ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
(2006)Bir ülkede bireysel ve toplumsal ferah düzeyine ulaşmanın temelini nitelikli bir eğitim teşkil etmektedir. Bu nitelikli eğitimin gerçekleşmesi büyük oranda eğitim sisteminin temel öğesi olan öğretmenlerin çalışmalarına ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Sosyal Öğrenme Teorisine Dayalı Öğretim Etkinliklerinin, Öğrencilerin Akademik Başarılarına Olan Etkisinin İncelenmesi
(2006)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarını geliştirmeye yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, Kırşehir İli merkez ... -
Kırşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Bölümünde İncelenen Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Nitelikleri
(2006)Bu araştırmada, Kırşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü (Kırşehir RAM) bünyesinde gerçekleştirilen zeka testleri sonuçlarının öğrencilerin cinsiyetleri, anne-baba eğitim durumları, anne-baba mesleği, anne-babanın ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Planlama Yeterliklerini Algılama Düzeyleri
(2006)Öğretimi planlama ve planlı öğretim yapma anlayış ve yeterliği öğretmenler için önemli bir nitelik boyutudur. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin planlama yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma ... -
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Derslerinde Uygulanması
(2006)Bu araştırmada, yeni bilgi öğrenimi için problemleri çıkış noktası olarak kullanma prensibine dayalı bir yöntem olan Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımının uygulanması adımlar halinde verilmeye çalışılmıştır. Bu yaklaşımın ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Bilimsel Tutumların İşlevsel Önemi ve Bilimsel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanma Çalışması
(2006)Bu çalışmanın amacı, bilimsel tutumların fen bilgisi öğretimindeki yerine değinerek, Moore ve Foy (1997) tarafından geliştirilen Bilimsel Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması aşamasında, geçerlik ve güvenirlik çalışmasını ... -
Türk ve yabancı ülke milli takım badmintoncularının bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin değerlendirilmesi
(2007)Bu araştırma, Türk ve yabancı ülke milli takım badmintoncularının bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Araştırmaya, 16–18 yaş aralığında 12 Türk, 13 yabancı erkek ile 11 Türk, 14 ... -
Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları
(2007)Bu çalışmanın amacı “coğrafya” kavramına yönelik ilköğretim okullarında coğrafya konularına yönelik öğretimde bulunacak Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının sahip oldukları algıları metaforlar ... -
Bafra Balık Gölleri' nde yaşayan havuz balığı (Carassius gibelio Bloch, 1782)' nin beslenme rejimi
(2007)Bu çalışmada, Ocak 2000- Eylül 2003 tarihleri arasında Bafra Balık Gölleri’nden çeşitli ağlar ve oltalar yardımıyla 173 adet havuz balığı örneği yakalanmıştır. Bu örneklerin sindirim sistemi içeriği analizleri sonucunda ... -
Altınkaya Baraj Gölü (Samsun, Türkiye)' ndeki sudak balığı (Sander lucioperca (Linnaeus, 1758)'nin yaş tayini İçin en güvenilir kemiksi yapının belirlenmesi
(2007)Altınkaya Baraj Gölü’nde yaşayan sudak balığının yaş tayininde kullanılabilecek en güvenilir ke- miksi yapının belirlenmesi amacıyla pul, omur, otolit ve operkulum gibi dört farklı kemiksi yapı alınmıştır. Operkulumlar, ... -
Nef'i Biyografisine Ek
(2007)Kendi dehasına hayranlığı ve orijinal üslubu ile XVII. yüzyılın dikkat çeken şairleri arasında yer alan Nef î, hayatı hakkında oldukça az bilgiye sahip olduğumuz şairlerimizdendir. Bu yazıda, onun hakkında kaynaklarda ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi
(2007)Bu araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Eğitim Fakültesi’nde okuyan ... -
Beyin, Bellek ve Öğrenme
(2007)Öğrenme sonucunda beyinde meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması, uzun yıllardır cevabı aranmakta olan “insan (beyni) nasıl öğrenir?” sorusunun cevaplanması noktasında önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. ... -
Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı
(2007)Bu çalışma, edebi metinler kullanılarak coğrafya öğretiminin yapılabileceğini ve bu materyaller ile fayda sağlanabileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Genel olarak, edebi metinler öğretimin her kademesinde farklı ... -
Demokratik Değerlerin Eğitiminde Yöntem ve Zamanlama
(2007)Değerler, insanın çevresindeki durumları tanıma ve anlamada kullandığı temel ölçütlerdir. İnsan değer üreten tek varlıktır. Değerlerin önemli bir özelliği, doğuştan bireyle birlikte gelmeyip yaşanılarak ve öğrenilerek ... -
Bilgisayar Destekli Öğretimde Bir Ders Yazılımı Değerlendirmesi
(2007)Bu araştırmanın amacı; bilgisayar destekli öğretimde kullanılan ders yazılımlarından ELİT CLASS yazılımının yazılım değerlendirmede dikkate alınması gereken ölçütlere göre eğitsel nitelikte bir ders yazılımı olup olmadığını ... -
Türkiye Büyük Millet Meclisi, Üçüncü Dönem Kırşehir Mebusları (3)
(2007)Türkiye Büyük Millet Meclisi, Üçüncü Dönem Kırşehir Mebusları (3) T.B.M.M. Üçüncü Dönem (1927-1931), Büyük Türk İnkılâbının tamamlanması ve devletin kurumlaşması çalışmalarının özenle ve yaygın bir şekilde sürdürüldüğü, ...