dc.contributor.author | Şahin, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:54:01Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:54:01Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RnM01USXk= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/191 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran 2007 tarihli, “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmiş olan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçek ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya konulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this survey primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book, which were handed out to students and teachers free by Ministry of Education in 2007–2008 academic year, have been evaluated according to scales developed considering the criteria mentioned in June 2007 bearing date “Instruction regarding inspection and evaluation of textbooks and education material of Ministry of Education“ and according to the teachers‘ opinions. Descriptional method has been used in the study. For the statistical analysis of the data, got benefit from SPSS packet program, percentage (%) and frequency (f) techniques have been used. At the end of the analysis made; it has been introduced that teachers have positive ideas generally about textbook, workbook and teacher guide book at “yes“ and “partially“ level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | Türkçe dersi | en_US |
dc.subject | Öğrenci ders kitabı | en_US |
dc.subject | Öğrenci çalışma kitabı | en_US |
dc.subject | Öğretmen kılavuz kitabı | en_US |
dc.subject | İlk öğretim okulu öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book according to teacher opinions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 185 | en_US |
dc.identifier.startpage | 48 | en_US |
dc.identifier.endpage | 65 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |