Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RnM01USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/191
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran 2007 tarihli, “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmiş olan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçek ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this survey primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book, which were handed out to students and teachers free by Ministry of Education in 2007–2008 academic year, have been evaluated according to scales developed considering the criteria mentioned in June 2007 bearing date “Instruction regarding inspection and evaluation of textbooks and education material of Ministry of Education“ and according to the teachers‘ opinions. Descriptional method has been used in the study. For the statistical analysis of the data, got benefit from SPSS packet program, percentage (%) and frequency (f) techniques have been used. At the end of the analysis made; it has been introduced that teachers have positive ideas generally about textbook, workbook and teacher guide book at “yes“ and “partially“ level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectTürkçe dersien_US
dc.subjectÖğrenci ders kitabıen_US
dc.subjectÖğrenci çalışma kitabıen_US
dc.subjectÖğretmen kılavuz kitabıen_US
dc.subjectİlk öğretim okulu öğretmenlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of primary education second and third class Turkish textbook, student workbook and teacher guide book according to teacher opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue185en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster