Yayın tarihi için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 1-20
-
Ayrıntılama Kuramına Dayalı Bir Öğretimde Bellek Destekleyicilerin Öğrencilerin Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı; öğretimi ayrıntılama kuramı uyarınca ve kuramın önerdiği bilişsel strateji uyaranları kısmında bellek destekleyicilere yer verilerek oluşturulan tasarımın, başarıya ve kalıcılığa etkisini araştırmaktır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
(2007)Bu çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin farklı değişkenler boyutunda internet kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran ... -
Beyin, Bellek ve Öğrenme
(2007)Öğrenme sonucunda beyinde meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması, uzun yıllardır cevabı aranmakta olan “insan (beyni) nasıl öğrenir?” sorusunun cevaplanması noktasında önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. ... -
İnternet Kafelerin Kullanım Amaçları, Yanlış Alışkanlıklar ve Eğitim Düzeyine Göre Farklılıklar
(2007)Bilişim teknolojilerinin, özellikle bilgisayar ve internetin kullanımı, sunduğu imkanlardan dolayı dünyada hızla artmaktadır. Bilgisayarı veya interneti olmayan kullanıcılar, büyük ölçüde internet kafelerden yararlanmaktadır. ... -
Zeki Öğretim Sistemi Olarak Tasarlanan ExcelTUTOR'un Öğrenmeye Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı zeki öğretim sistemi olarak tasarlanan ExcelTUTOR alıştırma yazılımının öğrencilerin başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Primary perceptual field in visual materials
(2009)This study aims to determine the field (s) that students tend to perceive first in an instructional material. It employs the scanning model and its study group consists of 378 sophomore students attending the Faculty of ... -
Öğretmen adaylarının doğru eğitim yazılımı seçmeye yönelik değerlendirme yeterlilikleri
(2009)Bu araştırmanın amacı; Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 7. yarıyılda “Seçmeli III: Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri” dersini ... -
Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi
(2009)Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin, öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine nasıl bir etkide bulunduğunu belirlemektir. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi
(2009)Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi ... -
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
(2010)Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ... -
Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
(2010)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu ... -
The relationship between the perceived learning strategies of prospective teachers and their interaction and monitoring anxiety
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010)Investigating the relationship between the perceived learning strategies of prospective teachers and their interaction and monitoring anxiety, the present study was conducted in the Faculty of Education at Ahi Evran ... -
Education faculty students' preferred learning situation about computer literacy
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010)In this study it is tried to be determined that Ahi Evran University Education Faculty students when they are learning about Office, Internet Explorer and Windows Xp prefer which level of learning between formal, semiformal ... -
Pre-service teachers' perceived internet self-efficacy and levels of internet use for research
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010)The present study aims to identify the relationship between pre-service teachers' perceived Internet self-efficacy and their levels of Internet use for research and to examine perceived Internet self-efficacy in terms of ... -
Computer and instructional technologies preservice teachers' attitudes regarding distance education
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011)The purpose of this research is to analyze the attitudes of Computer Education and Instructional Technology Education Department 1., 2. and 3. grade students regarding the distance education (ARDE), in terms of gender, ... -
Teachers' perceptions toward the vitamin education support service [Vitamin egitsel destek hizmetine ilişkin ögretmen Algilari]
(2011)This study aims to identify teachers' perceptions toward Vitamin's effectiveness and usefulness. It is a descriptive study designed on the basis of the survey model. The study group consists of 209 teachers from various ... -
Investigation of relationship between preservice teachers' unethical computer using behavior and attitudes towards the using of internet
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011)The aim of this study is determining the thoughts of preservice teachers regarding unethical computer usage behaviors and variables affecting these thoughts. Within the framework of this general aim, the relationship between ... -
The examination of online self-regulated learning skills in web-based learning environments in terms of different variables
(2011)The purpose of this research is to determine whether online self-regulated learning skills differentiate student attitudes towards the internet and web-based education in web-based learning environments. Following survey ... -
Academic achievement and opinions of CEIT students graduating from vocational high school
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011)This study aims to compare the academic achievement and opinions of the students in the department of CEIT who graduated from vocational schools and general high schools. It is a descriptive. The study sample consists of ... -
Adapting online self-regulated learning scale into Turkish
(2012)The purpose of this study is to determine online self-regulated learning levels of students by adapting "Online Self-Regulated Learning Scale" designed by Barnard and his colleagues into Turkish. Present study, irrespective ...