Güncel Gönderiler: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Toplam kayıt 59, listelenen: 41-59
-
Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)In the relevant literature, it is often debated whether learning programming requires high-level thinking skills, the lack of which consequently results in the failure of students in programming. The complex nature of ... -
Turkish Adaptation of Digital Literacy Scale and Investigating Pre-service Science Teachers' Digital Literacy
(NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2017)The shortest description of digital literacy is the one made by Eshet-Alkalai (2004) as; "survival skill in the digital era". According to Ng (2012) the indicator of an individual's being digital literate is her/his ... -
The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability
(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2013)The purpose of this study is to develop the Turkish version of Online Learning Readiness Scale -OLRS- (Hung, Chou, Chen, & Own, 2010) and to investigate the psychometric properties, such as the validity and reliability, ... -
A valid and reliable tool for examining computational thinking skills
(SPRINGER, 2019)The aim of this study was to develop a scale which can be used to measure the computational thinking skills (CTS) of high school students. Validity and reliability testing of the scale was performed with the participation ... -
Web-mediated problem-based learning and computer programming: Effects of thinking style on academic achievement and attitude
(WILEY, 2018)The present study aims to investigate the effect of the thinking styles on students' attitudes toward problem based learning, web based learning and academic achievement within an online problem-based learning environment. ... -
Investigating the effects of peer instruction on preservice mathematics teachers' achievements in statistics and probability
(SPRINGER, 2018)This study investigated the effects of two different accountability scoring mechanisms (ASMs), which were used during the peer instruction (PI) process, on preservice middle school mathematics teachers' (PSTs) achievements ... -
The Effect of the Metacognitive Support via Pedagogical Agent on Self-Regulation Skills
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)Flipped Classroom (FC) has become an increasingly popular model in many disciplines in today's educational system. In order for the FC model to be effective, it is important for the student to have self-regulation skills. ... -
Technology-supported collaborative concept maps in classrooms
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)This article explores how the use of concept mapping, with and without technology support, assists students in learning complex concepts to which they may have had limited previous exposure. Students were engaged in a ... -
Digital Literacy Skills and Attitudes towards E-learning
(NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2019)This study aimed to investigate the attitudes towards e-learning and digital literacy skills of prospective teachers (N = 47) enrolled in the Department of Computer Education and Instructional Technology at a state university ... -
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
(2010)Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ... -
Öğretmen adaylarının doğru eğitim yazılımı seçmeye yönelik değerlendirme yeterlilikleri
(2009)Bu araştırmanın amacı; Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 7. yarıyılda “Seçmeli III: Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri” dersini ... -
Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi
(2009)Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin, öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine nasıl bir etkide bulunduğunu belirlemektir. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
Ayrıntılama Kuramına Dayalı Bir Öğretimde Bellek Destekleyicilerin Öğrencilerin Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı; öğretimi ayrıntılama kuramı uyarınca ve kuramın önerdiği bilişsel strateji uyaranları kısmında bellek destekleyicilere yer verilerek oluşturulan tasarımın, başarıya ve kalıcılığa etkisini araştırmaktır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
(2007)Bu çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin farklı değişkenler boyutunda internet kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran ... -
Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
(2010)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu ... -
Beyin, Bellek ve Öğrenme
(2007)Öğrenme sonucunda beyinde meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması, uzun yıllardır cevabı aranmakta olan “insan (beyni) nasıl öğrenir?” sorusunun cevaplanması noktasında önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. ... -
Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi
(2009)Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi ... -
İnternet Kafelerin Kullanım Amaçları, Yanlış Alışkanlıklar ve Eğitim Düzeyine Göre Farklılıklar
(2007)Bilişim teknolojilerinin, özellikle bilgisayar ve internetin kullanımı, sunduğu imkanlardan dolayı dünyada hızla artmaktadır. Bilgisayarı veya interneti olmayan kullanıcılar, büyük ölçüde internet kafelerden yararlanmaktadır. ... -
Zeki Öğretim Sistemi Olarak Tasarlanan ExcelTUTOR'un Öğrenmeye Etkisi
(2007)Bu araştırmanın amacı zeki öğretim sistemi olarak tasarlanan ExcelTUTOR alıştırma yazılımının öğrencilerin başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ...